۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۷۸۳۶۷
مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی ملایر:

تفکر و رویکرد انقلابی لازمه مصون ماندن نظام اسلامی است

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ملایر گفت: همانطور که حوزه در شکل گیری انقلاب، نقش اصلی را ایفا کرده است، در بحث حفظ و حراست و تداوم انقلاب نیز وظیفه اصلی، بر عهده حوزه است و لازمه انجام این وظیفه، داشتن نگاه و تفکر انقلابی است.
من انقلابی ام

حجت الاسلام مجتبی نجفی، مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدای انقلاب، به نقش حوزه و روحانیت در شکل گیری و تداوم انقلاب اشاره کرد و گفت: وقتی که انقلابی با قید اسلامیت می خواهد تغییری در جامعه ایجاد کند، طبیعتا باید نظریه پرداز آن انقلاب و تغییر، افراد اسلام شناسی باشند و پرورش اسلام شناسان نیز در حوزه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: هم نظریه پردازی و هم اقدامات عملی برای تحقق انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) و یاران و شاگردان ایشان بوده است، بنابراین باید گفت که حوزه خاستگاه انقلاب است و نقش اصلی را شکل گیری انقلاب داشته است.

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: حوزه و روحانیت پیش قراول حرکت مردم در انقلاب بوده اند و از آنجایی که حوزه و علما نسبت به نظریه اسلامی آگاه بودند، طبیعتا مسیر را برای رسیدن به هدف، بازتر و هموارتر می کردند و مردم در این حرکت، آن ها را الگوی خود قرار دادند.

وی با اشاره به وظایف حوزه و حوزویان، در مقابله با آسیب ها و تهدیدهای فراروی نظام، گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که بر انقلابی بودن حوزه ها و طلاب تاکید دارد، اگر حوزه و حوزویان این تفکر و رویکرد را الگوی خود قرار دهند، آسیبی به کیان جمهوری اسلامی نخواهد رسید و از هر خطری مصون خواهد ماند.

حجت الاسلام نجفی اظهار داشت: همانطور که حوزه در شکل گیری انقلاب، نقش اصلی را ایفا کرده است، در بحث حفظ و حراست و تداوم انقلاب و ارزش های آن نیز وظیفه و نقش اصلی، بر عهده حوزه است و لازمه انجام این وظیفه نیز داشتن نگاه و تفکر انقلابی است.

وی درباره تفاوت حوزه قبل و بعد از انقلاب، گفت: از جهت راهبرد و اهداف تفاوتی بین حوزه قبل و بعد از انقلاب وجود ندارد، در آن زمان حوزه بر تحقق آرمان ها و ارزش های اسلام و بحث حاکمیت اسلامی تاکید داشته است و پس از انقلاب نیز چنین است.

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ملایر افزود: البته باید گفت که ابزارهای تبیین تفکر اسلامی و انقلابی در زمان قبل از انقلاب تفاوت های بسیاری با زمان حال دارد و این ابزار به روز و متنوع شده اند و بسترها و زمینه ها نیز بیشتر شده است و البته در مقابل به همان میزان آسیب ها و تهدیدها نیز بیشتر شده اند.

وی ابراز داشت: لازمه اینکه حوزه بتواند به عنوان اتاق فکر و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیات اندیشه ورزی انقلاب و نظام عمل کند این است که، حوزه و روحانیت باید با مسائل، موانع و آسیب های انقلاب و از طرف دیگر با پتانسیل و استعدادهای آن بیشتر آشنا باشند و هر چه این آشنایی بیشتر شود، حوزه بیشتر می تواند در پیشبرد و تداوم انقلاب مؤثر باشد.

حجت الاسلام نجفی تأکید کرد: روحانیان و حوزه ها باید در مسائل اجتماعی، فرهنگی و حتی اجرایی بیشتر وارد شود و در رفع نیازها نقش آفرینی کند، تا بتوانیم انقلاب را که نتیجه 14 قرن تلاش علما و صلحا است، به عنوان یک نظام الهی و الگوی بشریت به دنیا عرضه و معرفی کنیم./979/302/ب2

ارسال نظرات