۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۴۷۸۵۳۶

چند خبر کوتاه از استان ایلام

برگزاری نمایشگاه نماز و بصیرت، بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهرستان دهلران، لزوم معکوس کردن روند مهاجرت از روستا و بازدید خانواده های روحانیان ایلام از منطقه عملیاتی میمک برگزیده ای از اخبار کوتاه استان ایلام است.
ایلام

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام،  عظیم ایدی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه ها در ایلام، اظهار داشت: در این نمایشگاه 85 اثر برگزیده از هنرمندان کشوری و استان ایلام در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه این نمایشگاه از 24 الی 4 اسفندماه سال جاری دایر خواهد بود، افزود: محورهای آثار به نمایش گذاشته در این نمایشگاه نماز، قرآن کریم، هولوکاست و داعش است که در معرض دید علاقه‌مندان به مدت 10 شبانه‌روز قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بابیان اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و عترت، نماز و فرهنگ دینی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است،گفت: زبان هنری، یکی از بهترین ابزارها در راستای انتقال معانی و مفاهیم دینی و ارزشی به جامعه به‌ویژه نسل جوان است.

ایدی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز در بین اقشار مختلف مردم نقش مهمی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بصیرت دارد، افزود: آثار به نمایش گذاشته در این نمایشگاه در سه بخش هنری عکس، کاریکاتور و پوستر خواهد بود.

وی بابیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی موجب تقویت و افزایش آگاهی مردم به‌ویژه نسل جوان با توطئه‌های دشمنان دارد، خاطرنشان کرد: از همه مردم شریف استان به‌ویژه جوانان و نوجوانان و علاقه‌مندان به هنر برای بازدید از این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر دعوت می‌شود.

بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد دهلران

علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در حاشیه افتتاح این مجتمع، اظهار داشت: کار اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد از سال 86 آغازشده است.

وی، بابیان اینکه این مجتمع در مساحتی به گستره  2 هزار و ٣٠٠ مترمربع در سه‌طبقه احداث‌شده است، ابراز کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع فرهنگی و هنری نقش مهمی در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هنرمندان این شهرستان و ارتقای سطح کارهای فرهنگی و هنری دارد.

نیاکان، بابیان اینکه این مجتمع دارای سالن‌های اجتماعات، نمایش، نگارخانه، اتاق‌های ویژه انجمن‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه است، ابراز کرد: افزایش سطح زیرساخت‌های فرهنگی یکی از نیازهای مبرم در استان به شمار می‌رود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را برای این امر با حمایت‌های دولت تدبیر و امید به کار بسته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح، مشکل بسیاری از هنرمندان این شهرستان به‌ویژه هنرمندان تئاتر که در سال‌های اخیر بسیار خوب در کشور درخشیده و مقام‌های عالی در جشنواره‌های کشوری کسب کرده‌اند، رفع خواهد شد و به‌عنوان یک مرکز فرهنگی موردتوجه هنرمندان قرار خواهد گرفت.

محمد نیاکان، با تقدیر از توجه و حمایت‌های دولت تدبیر و امید و استاندار ایلام در راستای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، ابراز کرد: شهرستان دهلران بیش از 300 هنرمند در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری دارد که مجتمع ارشاد درواقع محلی برای ارتقای کارهای هنری به شمار می‌رود.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت و استاندار محترم ایلام از طرح‌هایی در راستای افزایش سرانه زیرساخت‌های فرهنگی به‌طورجدی حمایت می‌کنند و امید است با بهره‌برداری از این طرح، شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر هنر و فرهنگ در شهرستان دهلران باشیم.

گفتنی است، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهرستان دهلران، صبح امروز با حضور مسئولان، مردم و هنرمندان به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

لزوم معکوس کردن روند مهاجرت از روستا

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، در دیدار با مردم روستای بان ویزه شهرستان ایلام ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء ، اظهار داشت: توجه به روستاها از اقدامات اصلی پس از انقلاب بود و با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که عمدتاً از سوی دشمنان در مسیر تداوم انقلاب ایجاد شده شاهد تحولات بسیار مثبت و سازنده‌ای در روستاها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنان جای کار و خدمت‌رسانی وجود دارد و با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌‌های آب و خاک و کشاورزی و دامداری و اجرایی طرح‌هایی چون احداث ایستگاه‌های پمپاژ آب می‌توان زمینه‌ساز اشتغالزایی مولد را فراهم کرد.

استاندار ایلام تصریح کرد: در سال‌های اخیر با ارائه تسهیلات مناسب توسعه روستایی تلاش‌های خوبی برای توسعه در مناطق روستائی صورت گرفته که نمونه‌ای آن را در روستای «بان‌ویزه» می‌بینیم و امیدواریم با همدلی ایجادشده بین دولت و مردم این روند تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید ایجاد روستاهای نمونه و الگو در هر منطقه در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی در کشور و استان بیکاری جوانان است و با اجرای طرح‌های توسعه روستایی و فراهم کردن زمینه‌های اشتغالزایی مولد ضمن معکوس کردن روند مهاجرت از روستا به شهر که مشکلات بسیاری را به دنبال دارد می‌توان به حل مشکل اشتغال نیز کمک کرد.

بازدید خانواده های روحانیون ایلام از منطقه عملیاتی میمک

برنامه فرهنگی اردوی یک‌روزه منطقه‌ عملیاتی "میمک" با حضور بیش از 110 نفر از خانواده‌های طلاب و روحانیون استان برگزار شد.

بهره‌مندی از زیارت و فضای معنوی امامزاده علی صالح(ع)، آغاز کننده برنامه‌های این سفر معنوی بود. در ادامه بعد از اقامه‌ نماز جماعت ظهر و عصر، برنامه انس با شهدا با تشریح موقعیت منطقه عملیاتی میمک و روایتگری از مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس پیگیری شد.

آسیب‌شناسی فضای مجازی توسط سرهنگ قاسمی و سخنرانی حجت‌الاسلام فریدی با موضوع آسیب‌شناسی مسائل خانواده از دیگر برنامه‌های این اردوی فرهنگی بود./879/303/ب2

ارسال نظرات