۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۷۸۵۴۱
قره‌شیخلو خبر داد؛

راه‌اندازی دو هزار جلسه سنتی قرآن در سال آینده

رییس سازمان دارالقرآن با اشاره به برگزاری یک هزار جلسه سنتی قران در سال جاری، از افزایش دو برابری این جلسات در سال ۱۳۹۶ خبر داد.
قره شیخلو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، یازدهمین دوره مراسم تکریم چهره‌های قرآنی با یاد و خاطره استاد محمدتقی مروت لحظاتی پیش در مجموعه سرچشمه آغاز شد. در ابتدای این مراسم گروه همخوانی سبیل‌الرشاد به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداخت. سپس مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت:‌ امشب از چهره‌های قرآنی کشورمان تجلیل می‌کنیم و خوشحالیم توفیق داشتیم تا در کنار این عزیزان حضور یابیم.

وی به ویژگی‌های افرادی که در یازدهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی مورد تجلیل قرار می‌گیرند،‌ افزود: یکی از ویژگی‌های دستگاه‌های قرآنی تجلیل از اساتید و فعالان این عرصه است که امشب از حائزان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن،‌ حافظان کل حائز مدارک درجه یک و دو و همچنین اساتیدی که بیش از 25 سال سابقه مستمر در امر آموزش قرائت یا تفسیر داشتند، تجلیل می‌کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در سال جدید راه‌اندازی هزار جلسه سنتی قرآن بود، خاطرنشان کرد:‌ سازمان دارالقرآن مسئولیت اعطای مدرک تخصصی به حافظان را دارد که در طول 11 دوره برگزاری، حدود 5 هزار نفر موفق به کسب مدرک تخصصی حفظ شده‌اند.

وی ادامه داد: سال آینده سعی داریم با کمک حافظان کل قرآن کریم جلسات سنتی قرآن را دو برابر کنیم تا از این طریق گامی به‌سوی توسعه فعالیت‌های قرآنی برداشته باشیم./1325//102/خ

ارسال نظرات