۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۷۸۶۷۵
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

نفوذی‌ها درپی تغییر قانون به نفع خود هستند

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز بسیاری از نفوذی‌ها تلاش دارند از طریق قانون نفوذ داشته باشند بر همین اساس نیز در قانون دست می‌برند که آن را به نفع خود تغییر دهند.
سردار جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در همایش نظام سلطه و جریان نفوذ که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: نفوذ می‌تواند به شکل غیرقانونی، قانونی یا فراتر از قانون صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قانون می‌تواند در کنترل نفوذ موثر باشد، عنوان کرد: امروز بسیاری از نفوذی‌ها تلاش دارند از طریق قانون نفوذ داشته باشند بر همین اساس نیز در قانون دست می‌برند که آن را به نفع خود تغییر دهند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به سطوح مختلف نفوذ، اظهار داشت: نفوذ از سه طریق راهبردی، عملیاتی و اجرایی است که در بخش راهبردی رهبران کشور، در بخش عملیاتی مدیران و در بخش اجرایی کارآفرینان مورد هدف هستند.

سردار جلالی با بیان اینکه نفوذ صرفا در بخش امنیتی نیست، ابراز کرد: برخی درباره نفوذ آدرس غلط می‌دهند که نشان می‌دهد یا کلام رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ را درک نکردند یا خود در زمینه نفوذ نقش دارند.

وی افزود: هدف نفوذ تغییر نظام از درون است که امروز از طریق دیپلماسی دنبال می‌شود، تغییر نظام محاسبات مدیران و نخبگان سیاسی از جمله اهداف نفوذ است، به گونه‌ای که وقتی از کشوری مانند آمریکا صحبت می‌شود برخی آن را راه‌حل می‌دانند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: دشمن در جریان نفوذ تلاش دارد که از طریق شبکه‌های اجتماعی در زمینه راهبردی و رهبران تغییر ایجاد کرده و آن را به گفتمان عمومی در بین جوانان تبدیل کند تا جای تهدید و منفعت نظام را تغییر دهد.

وی افزود: از دیگر روش‌های دشمن در نفوذ ایجاد تغییر در اولویت‌ها، مفاهیم، ارزش‌ها و ضدارزش‌ها است، به عنوان مثال امروز مساله اقتصادی مهم است اما آنان مسائل دیگری را در اولویت قرار می‌دهند.

سردار جلالی، با اشاره به مساله نفوذ در بخش سیاسی، گفت: در زمینه سیاسی جریان نفوذ احزاب و گروه‌های سیاسی را هدف قرار می‌دهد که منافع را تغییر دهد بنابراین باید جریانات سیاسی کشور جهت‌گیری و تهدید‌های دشمن را شناسایی کنند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به مساله نفوذ در بخش نظامی، بیان داشت: یکی دیگر از بخش‌هایی که دشمنان تلاش بر نفوذ دارند حوزه نظامی و امنیتی است همانطور که در ارتش سوریه و عراق چنین چیزی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نخبگان، رجال سیاسی، کارشناسان، مشاوران، جوانان و زنان از جمله شخصیت‌های مورد هدف جریان نفوذ هستند، گفت: نفوذ در این افراد اهمیت بسیار بالایی دارد.

سردار جلالی افزود: امروز دشمنان برای نفوذ در افراد علمی و نخبگان یا بخش اقتصادی و تجاری سایر کشورها، از دیپلماسی نوین مطرح شده از سوی آمریکا‌ییها استفاده می‌کنند، به عنوان مثال از بازدید علمی در بستر تعامل استفاده کرده و پروژه نفوذ خود را تکمیل می‌کنند، همانطور که در کشور ما نیز حضور برخی استادان خارجی عضو سازمان‌های جاسوسی نوعی از این تعامل است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمن تلاش دارد که در قالب ارتقای بخش مقالات علمی کشور هدایت و تولید علمی کشور را در دست گیرد./201/807/ب1

ارسال نظرات