بهرهمندی از ظرفیت تبلیغی حوزههای علمیه در اولویت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی فیض، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم تجلیل از اولیای دانش آموزان حافظ قرآن کریم در محل تالار معلم تبریز برگزار شد، با بیان اینکه آشنایی نسل آیندهساز کشور با مفاهیم قرآنی؛ سعادت نظام اسلامی را رقم خواهد زد، اظهار داشت: فعالیت های قرآنی در مدارس باید به فهم دانش آموزان منتهی شود.
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ دینی در مدارس نیازمند مشارکت نهاد روحانیت است، گفت: بهرهمندی از ظرفیت تبلیغی حوزههای علمیه در اولویت است؛ در این راستا به دنبال حضور حداکثری روحانیان و مبلغان حوزوی در مدارس دخترانه و پسرانه هستیم.
وی با اشاره به اینکه ترویج قرآن در جامعه و تبدیل فعالیت های فردی به فعالیت های جمعی قرآنی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران نه تنها فعالیت های قرآنی در سراسر کشور گسترش یافته است، بلکه شاهد تربیت هزاران دانشآموز حافظ قرآن هستیم.
فیض با بیان اینکه قرآن را نه به عنوان یک فوق برنامه بلکه باید به عنوان امری اصلی در جایگاه اول قرار دهیم، خاطرنشان کرد: تاکید پیامبر اسلام بر فهم نیکوی قران و آموزش آن به فرزندان است، باید به عنوان یک مسلمان واقعی احکام قران را در جامعه رواج داده و اول از همه از خودمان شروع کنیم.
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه عامل بودن به فرهنگ و معارف قرآنی لازمه سعادت جامعه بشری است، ادامه داد: اخلاق قرانی اقتضا می کند که متواضع باشیم و هر که بیشتر اهل قران است باید منیت کمتری نسبت به دیگر انسان های جامعه داشته باشد.
همچنین جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به سه رویکرد آموزش و پرورش استان گفت: آرامش خاطر دانش آموزان برای ارتقای انگیزه تحصیلی، تکریم معلمان برای ارتقای انگیزه تدریس و افزایش مشارکت اولیا، در 8 هزار مدرسه استان در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه از مجموع حدود 13 و نیم میلیون نفر جمعیت دانش آموزی کشور بیش از 700هزار نفر آن در 8هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی استان آذربایجان شرقی تحصیل می کنند، ادامه داد: بیش از 45 دارالقرآن ویژه دانش آموزان در 39 ناحیه و مناطق استان فعال هستند و در طول تابستان امسال در نهضت نمازخانه سازی مدارس استان، 60 نمازخانه احداث شد./202/935/ب1