۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۷۹۰۵۲

کارگاه مهارت‌های تلبس ویژه طلاب آباده برگزار شد

کارگاه یک روزه «مهارت‌های تلبس» ویژه طلاب برادر حوزه‌های علمیه شهرستان آباده برگزار شد.
کارگاه تلبس طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از فارس، کارگاه یک روزه «مهارت‌های تلبس» ویژه طلاب برادر حوزه‌های علمیه شهرستان آباده با حضور امام‌جمعه آباده و معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان فارس، صبح امروز در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) آباده برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمدی کارزینی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه این دوره با حضور ۵۰ تن از طلاب پایه‌های پنج به بالا برگزار شد، هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقا و به روز رسانی معلومات طلاب دانست و گفت: مسائل مبتلا به و جدید فقهی که در عرف مردم بیشترین موارد وجود دارد به‌ویژه در موضوع خمس، عقد و نکاح، احکام میت، موضوع این کارگاه یک روزه بود.

حجت‌الاسلام موسوی خراسانی، امام‌جمعه آباده نیز درباره  ارزش و عظمت روحانیت به چند نکته مهم در زندگی یک طلبه اشاره کرد و گفت: یک روحانی باید دارای اراده قوی و محکم برای پیشرفت در کار خود باشد و  یک طلبه موفق کسی است که ادب را در زندگی نسبت به خدا، اهل بیت، اساتید، والدین و در برخورد با مردم مد نظر داشته باشد و رعایت کند.

وی عزت و مناعت طبع را یک ملاک بسیار مهم در زندگی طلبگی دانست و عظمت و صلابت گفتار علما گذشته را هم در نتیجه این صفت عنوان کرد.

در بخش بعدی این کارگاه حجت‌الاسلام شیرازی استاد حوزه شرایط و روش صحیح ازدواج و عقد را تشریح و به پرسش‌های در این رابطه پاسخ دادند.

بیان تجربیات تبلیغی از سوی اساتید و طلاب از دیگر برنامه‌های این کارگاه یک روزه بود.

شایان‌ذکر است شهرستان آباده دارای دو حوزه علمیه برادران و یک حوزه علمیه خواهران است./203/919/ب1

ارسال نظرات