۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۴۷۹۰۸۵
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری:

عزت و ذلت افراد جامعه بستگی به اراده خداوند متعال دارد

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون عزتمندی جامعه، گفت: قرآن می‌فرماید «تعز من تشا و تذل من تشا» هر که می‌خواهد عزیز باشد عزت در دست خداوند است.
حجت الاسلام والمسلمین علی  اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مسجد ابوالفضل(ع) قزوین با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و با اشاره به اهمیت این دوران، گفت: در آن دوران تاریکی و ظلمت خیلی از مردم ما به شهادت رسیدند تا نور بیافرینند، ظلمت‌ها را دریدند تا نورافشانی کنند، شهدای آن دوران و شهدای جنگ تحمیلی همگی انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی در ادامه با اشاره به ریشه انقلاب در ایران اسلامی، افزود: ریشه انقلاب عبودیت و بندگی خداوند است، مبنای بعثت پیامبر هم همین امر بوده است، انقلاب ما برگرفته از بعثت پیامبر(ص) است، انقلاب آمد که بندگی خداوند در قالب عزت و شخصیت در زمین زیاد شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون عزتمندی جامعه، اظهار کرد: قرآن می‌فرماید «تعز من تشا و تذل من تشا» هر که می‌خواهد عزیز باشد عزت در دست خداوند است او باید انسان را بلند مرتبه کند، بنابراین عزت و ذلت از آن خداوند است، منتها انسان‌ها بر عزت و ذلت خود تأثیر می‌گذارند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) درباره عزت و ذلت افراد، ابراز کرد: آن حضرت می‌فرمایند مبادا به چیز کم قانع نباشید چون اگر به چیز کم قانع نشوید باید به هر طرف بزنید و خود را ذلیل کنید، از این رو انسان باید در زندگی به قلت و کمی قناعت کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در ادامه اضافه کرد: انسان‌ها چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی نباید چشم و هم چشمی داشته باشند، چون این امور انسان را ذلیل می‌کند، کشور نباید وابسته به کشوری دیگر یا بیگانگان شود چون در این صورت ذلیل خواهد شد و از عزت دور می‌شود.

امام حسین مصداق شخصیت عزتمند در جامعه دینی و اسلامی است

وی در ادامه با اشاره به جمله معروف امام حسین(ع) درباره عدم پذیرش ذلت در مقابل یزید زمان، خاطرنشان کرد: در حادثه کربلا هنگامی که سکینه دختر امام حسین(ع) مورد آزار دشمن قرار گرفت و حضرت زینب(س) اسوه صبر و مقاومت تازیانه می‌خورد در چنین حالتی امام حسین(ع) فرمود من هیچگاه زیر بار ذلت نخواهم رفت و تسلیم یزید نمی‌شوم.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه عزیز بودن را از ویژگی برجسته جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم و جامعه باید عزیز باشند نه ذلیل، امامان معصوم همواره می‌فرمودند ذلت و خواری از ما اهل بیت(ع) دور است، این تفکر و اندیشه در حقیقت مخصوص قرآن و احادیث اهل بیت(ع)است.

وی در پایان گفت: در زمان شاه ملت ما را بسیار پست و ذلیل کردند، مستشاران آمریکا بدون اجازه و اطلاع وارد کشور می‌شدند و توطئه و دسیسه در کشور راه می‌انداختند، پس از انقلاب مصادیق عزت و اقتدار و شخصیت برای کشور ما رقم خورد و عزت و شخصیت ایران و انقلاب اسلامی در تمام دنیا جای خود را باز کرد و عزیز شد./۸۷۳/202/ب2

ارسال نظرات