۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۵۳۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسؤولان برای نخبگان ارزش قائل باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی از مسؤولان نخبگان را از این اداره به آن اداره می‌فرستند و برای وقت آن‌ها ارزش قائل نیستند در حالی که بیگانه از این فرصت استفاده می‌کند و نخبگان را به سمت خود می‌کشاند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار موسوی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور اظهار داشت: انسان‌های جامعه گنج هستند و باید استخراج شوند، بسیاری از افراد گمان می‌کنند نخبه‌ها محدود هستند اما این موضوع درست نیست نخبگان محدود نیستند.

وی گفت: انسان‌های نخبه زیادی در جامعه هستند اما شرایط برای اینکه آن‌ها خود را نشان دهند مساعد نیست از این رو کسانی که شرایط مساعدی دارند و خود را نشان می‌دهند در جامعه محدود هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه خود انسان‌ها گاهی مانعی برای بروز استعدادها هستند، افزود: استعداد ابوعلی سینا تنها دو درصد شکوفا شد و 98 درصد استعداد را با خود برد، امروز هم در صحنه میدانی نخبگانی اندک هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: مراد از انقلاب اسلامی این است که مستقل باشیم و روی پای خود بایستیم و مستقل شدن این انقلاب اسلامی نیز بر عهده نخبگان است.

وی با بیان اینکه نخبه‌پروری از هر کجا که آغاز شود باید پرورش پیدا کند اما مهم‌تر از پرورش نخبگان نگهداری آن‌ها است، ادامه داد: گاهی در کشور آمارهایی داده می‌شود که این آمارها کمین‌گاهی برای شکار بیگانه است زیرا ما با آمارها به بیگانه آدرس می‌دهیم و چون دشمن می‌داند حرکت ما انقلابی است نخبگان را به راحتی می‌دزدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان نخبگان را از این اداره به آن اداره می‌فرستند و برای وقت آن‌ها ارزش قائل نیستند در حالی که بیگانه از این فرصت استفاده می‌کند و نخبگان را به سمت خود می‌کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: خود مسؤولان گاهی سبب می‌شوند که نخبگان از این جامعه بروند، وقتی که نخبگان در ادارات به آن‌ها جوابی داده نمی‌شود و آن‌ها را در بروکراسی اداری می‌اندازند دلسرد می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید از نخبگان استقبال و به کار گمارده شوند، افزود: جاذبه‌ها در کشور برای نخبگان کافی نیست و باید بیشتر شود و با تلاش جلوی رفتن نخبگان از کشور گرفته شود./202/880/ب1

ارسال نظرات