۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۷۹۶۱۲
معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

قدرت علمی موجب توسعه تکنولوژی و صنعت در جامعه می‌شود

حجت الاسلام نوروزلو با اشاره به اینکه کشور ایران در بسیاری از علوم روز دنیا صاحب سبک و نظر است، گفت: قدرت علمی موجب توسعه تکنولوژی و صنعت در جامعه می‌شود.
حجت الاسلام فرشید نوروزلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام فرشید نوروزلو، معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین عصر امروز در جمع کارکنان بنیاد مسکن شهرستان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد مسکن استان قزوین برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به برکات انقلاب اسلامی، گفت: یکی از برکات انقلاب پیشرفت های علمی است که می تواند یک ملت و یک کشور را نجات بدهد ما به لحاظ تولید علم، دانش و فناوری در سال های حکومت رژیم منحوس پهلوی وابسته به حکومتهای استکباری بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به مدد انقلاب اسلامی پیشرفت‌های علمی وسیعی در کشور به وجود آمده است، افزود: کشور ما به مدد انقلاب اسلامی ماهواره به فضا پرتاپ کرد و موشک‌های هسته‌ای تولید کرد و به لحاظ تولید دانش و فناوری کشور ایران جزو رتبه‌های برتر در سطح خاورمیانه است.

حجت الاسلام نوروزلو در ادامه با اشاره به اینکه کشور ایران در بسیاری از علوم روز دنیا صاحب سبک و نظر است، ابراز کرد: بسیاری از مقالات دانشمندان ما در سده‌های گذشته و اخیر منجر به تولید علم و محتواهای کاربردی و دانش بنیان شده است، یکی از چیزهایی که دشمن را مقهور می‌کند قدرت علمی است، ما اگر بتوانیم هر چه بیشتر این قدرت را بارور کنیم دشمن نمی‌تواند قدمی در راه شکست جامعه ما بردارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه وجود قدرت علمی را یکی از مظاهر بزرگ قدرت دانست و خاطرنشان کرد: این قدرت سامان دهنده زندگی یک جامعه است، قدرت علمی به عنوان یک ابزار قدرتمند برای شاخص کیفیت‌ها است، قدرت علمی در دنیای امروز نقش تعیین کننده دارد، برخی از کشورها به لحاظ دیپلماتیک و روابط بین الملل تولیدات و محصولاتی دارند که پشتوانه آنها قدرت علمی بی‌نظیر است.

حجت الاسلام نوروزلو در ادامه با اشاره به اینکه جدیت در مقوله قدرت علمی می‌تواند انسان را به سرمنزل مقصود برساند، تصریح کرد: هر چقدر توان و قدرت علمی ما بیشتر شود دشمن عاجزتر خواهد بود و این تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تولید علمی متکی بر قدرت علمی است، آن حضرت بر بومی سازی دانش با فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی تأکید زیادی دارند.

وی در پایان گفت: تولید دانش و بومی سازی آن هر روز بهتر از دیروز ثمربخش شده است، ارزش علم و دانش در فرهنگ قرآن و روایات از جایگاه عظیمی برخوردار است ما باید از فرصت‌های علمی به وجود آمده کمال بهره‌مندی را برای امر پژوهش ببریم و روز به روز بر غنا و وسعت علمی خود بیفزاییم./873/202/ب2

ارسال نظرات