۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۳
کد خبر: ۴۷۹۶۴۵
استاد حوزه علمیه خواهران مطرح کرد؛

سازش با آمریکا مصداق خیانت به مقام امامت و ولایت

استاد حوزه با بیان اینکه خیانت به مقام امامت و ولایت بخشودنی نیست، مصداق این خیانت را سازش با آمریکا و ترس از مستکبران عنوان کرد.
سخنرانی خواهران در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه چهارشنبه در آستان حضرت معصومه(س) در شرح دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) با بیان اینکه غش و خیانت نسبت به مقام امامت و نائب امام دارای دو جنبه فردی و شخصی و کلی و اجتماعی است، گفت: اگر کسی از جهت فردی به امام غش و خیانت کند امام می تواند غش او را با لطف و خیر خواهی پاسخ داده و یا با موعظه و اندرز او را به مسیر درست هدایت کند.

وی افزود: اما اگر کسی به شأن رهبری و پیشوایی خیانت کرده و در جامعه مفاسد بزرگ به بار آورد نمی توان از راه نص و خیرخواهی با وی مقابله کرد و خیانتش را نادیده گرفت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دلیل ما برای بیان این مطلب برخورد امام علی(ع)با غاصبان مقام ولایت از جمله معاویه است که چون غش و خیانت معاویه نسبت به شخص امام علی(ع) نبود بلکه خیانت او نسبت به مقام امامت و رهبری مسلمانان بود و با این کار موجب خونریزی های بزرگی در بصره، صفین، و نهروان شد امام علی(ع) هرگز از خطای او گذشت نکردند زیرا او با این اقدام امت اسلامی را چند پاره کرد.

خانم زنجانی تصریح کرد: این رفتار و شیوه امام علی(ع) به ما نشان می دهد که گناه خائنان به مقام ولایت هرگز قابل بخشش و گذشت نیست زیرا این افراد سرنوشت امت اسلامی را در معرض خطر قرار می دهند و زمینه تضعیف تمدنی امت اسلامی را فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از انحراف امت اسلامی باید همواره در خط ولایت حرکت کنیم، گفت: عمل نکردن به دستور رسول خدا(ص) در غدیر تبعات زیادی به دنبال داشت و امت اسلامی را از امت اسوه و الگو در عرصه تمدنی به ملت ضعیف و چند پاره تبدیل کرد و به دلیل همین تبعات است که خیانت به مقام امامت از جانب هر شخص و مقامی که باشد غیر قابل بخشش است.

استاد حوزه تصریح کرد: اگر کسی مقام امامت را به صورت اجتماعی مورد خیانت قرار داد باید به شدت مورد مجازت قرار گیرد زیرا این خیانت خیانت به یک شخص نیست بلکه خیانت به اسلام و امت مسلمان است و امروزه هم مصداق خیانت به امام و امت اسلامی سازش با آمریکا و ترس از مستکبران جهانی است./968/پ203/ی

 

 

ارسال نظرات