۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۸۰۲۹۰
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

رییس جمهور آمریکا به ادبیات سخیف خود در برابر ملت ایران پایان دهد

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران گفت: رییس جمهور جدید آمریکا باید به ادبیات سخیف و غیر اصولی خود درباره ملت بزرگ ایران پایان دهد.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمو جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان فریدونکنار با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، از ایشان به عنوان الگوی صبر و استقامت بانوان جهان یاد کرد و گفت: امروز چنین شخصیت بزرگی بهترین الگو برای بانوان جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، این حضور بی نظیر را حاوی پیام های روشنی برای دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور پرشور ملت ایران با وجود سرمای هوا و بارش باران نشان از تجدید بیعت با آرمان های انقلاب، امام و رهبری بوده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که مردم کشورمان پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی های مقامات آمریکایی دادند، افزود: دشمنی آمریکایی ها با ملت بزرگ ایران 38 سال است که به اثبات رسیده است و این دشمنی هیچ پایانی ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت ما ثابت کردند تا پای جان بر عهد خود با انقلاب و نظام اسلامی خواهند ماند، تصریح کرد: حضور بی نظیر و حماسی ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن، پایانی بر زیاده گویی های مقامات آمریکایی در سال های اخیر بوده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن را بر خود واجب می دانند، خاطرنشان کرد: ملت ایران مردمی شجاع و با صلابت هستند و در حراست از نظام و آرمان های آن لحظه ای درنگ نمی کنند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که دیگر وقت آن رسیده که آمریکایی ها از خواب خرگوشی بیرون بیایند و ملت ایران را بهتر بشناسند، تصریح کرد: این مردم هیچ ترسی از تهدید های واهی دولت های غربی ندارند و همواره نیز برای دفاع از میهن اسلام آمادگی کامل دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که رییس جمهور جدید آمریکا به ادبیات سخیف و غیر اصولی خود در خصوص ملت بزرگ ایران پایان دهد، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و با پشتوانه عظیم مردمی است و آمریکایی ها باید به این سیاست شکست خورده خود پایان دهند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ملت بزرگ ایران بار دیگر به وظیفه خود در برابر انقلاب و نظام اسلامی عمل کردند، تصریح کرد: حال زمان آن رسیده مسؤولان کشور نیز پاسخ این مردم قدرشناس و با بصیرت را با اقدامات مناسب خود در حوزه اقتصادی به ویژه اشتغال بدهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم هوشیار کشورمان هر گاه احساس کردند که انقلاب و نظام به حضور آنها نیاز دارد بدون هیچ دعوت و فراخوانی در دفاع از انقلاب حاضر می شوند، خاطرنشان کرد: این مردم لایق بهترین ها هستند و مسؤولان کشورمان باید با برنامه ریزی مناسب در جهت تقویت معیشت و زندگی مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی را شخصیت کاریزماتیک امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) برداشت جدیدی از اسلام ارائه داده بودند که نسبت به علمای دیگر متفاوت بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی ها تشکیل حکومت را بسیار سخت و مانند دست کشیدن روی تیغ می دانستند، افزود: اما امام خمینی(ره) حکومت اسلامی را بر پایه ولایت فقیه استوار کرد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی دیگر از برجستگی‌های امام خمینی(ره) که ایشان را با دیگر شخصیت ها متمایز می‌کرد، توجه ایشان به مسائل علمی و عرفانی بود، گفت: نگاه سیاسی امام راحل سبب شد تا سیاسیون دنیا متحیر از حرکت این مرد بزرگ باشند چراکه امام خمینی(ره) درس سیاسی نخوانده بود اما توانست اندیشه سیاسی را در حکومت پیاده کند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود باور مردم را دومین علت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: خودباوری موجب تقویت در انسان می‌شود و در حالی که برخی از انسان‌ها از مرگ هراس دارند اما ملت ایران در راه اعتلای آرمان‌های خود از هیچ چیز حتی مرگ هراس نداشته که این امر موجب پیروزی شد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: ملت بزرگ ایران در پی این است که هرکجا ظلمی هست از بین برود و ملتی که نسبت به خدا، ائمه و ولایت باور داشته باشد و بداند که مرگ در راه حق شهادت هست شکست نخواهد خورد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هشت سال دفاع مقدس نیز بر پایه همین باورها به پیروزی رسید، گفت: تجهیزات نظامی در کشور لازم است اما مهم ترین مسأله خودباوری است و اگر ما به بهترین تکنولوژی دست پیدا کنیم اما اگر نسبت به باورهای خود ضعیف باشیم شکست می خوریم.

وی با اشاره به این که رویکرد همه دستگاه‌های اجرایی باید کار فرهنگی باشد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شهر و کشور آباد داشته باشیم لازم است که کار فرهنگی کنیم، چون فرهنگ زیربنای همه بخش های کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت توجه به اخلاق اسلامی در کشور تأکید کرد و افزود: متأسفانه فضای بی‌اخلاقی سبب بسیاری از مشکلات در کشور شده و برخی از افراد با بی‌اخلاقی زمینه تخریب مسؤولانی را فراهم می کنند که حتی مورد تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حضور مردم ضلع دیگر پیروزی انقلاب بود، گفت: به فرموده امام خمینی(ره) مردم ایران برتر از مردم دوران پیامبر هستند و با حضور پرشور و ظلم ستیزی توانستند به پیروزی دست یابند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دو نوع تهدید برای انقلاب اسلامی داریم، تصریح کرد: یک نوع تهدید خارجی است که همه از آن شناخت دارند، اما یک نوع تهدید داخلی است که آسیب تهدید داخلی خطرناک تر است و اگر ملت ایران اتحاد خود را از دست دهند دچار مشکل می‌شوند./1317/202/ب2

ارسال نظرات