۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۸۰۴۴۷

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تجلیل از فرماندهان و دبیران کارگروه‌های طرح تحول محلات قرارگاه کربلا حوزه شهید منظری، تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در مدارس بندرعباس و برگزاری اولین دوره مسابقه قرآن پژوهی در استان هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار رضا ترابی در مراسم تجلیل از فرماندهان و دبیران کارگروه‌های طرح تحول محلات قرارگاه کربلا حوزه شهید منظری بندرعباس گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال از زوایای مختلفی با راهپیمایی هرساله تفاوت داشت و مهمتر اینکه حضور مردم برای پاسخ دادن به یاوه‌ گویی‌ های دشمنان ایران و اسلام بود و شکوه و عظمت حضور مردم مثال‌ زدنی بود که باید به وجود این‌گونه مردم افتخار کرد.

وی افزود: تجربه تاریخی نشان داده است هر ملتی که در برابر استکبار کوتاه بیاید، زبون و خار خواهد شد اما ملت ایران با ایستادگی و مقاومت خود به ملتی الهام‌بخش در جهان اسلام و سراسر دنیا تبدیل شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان عنوان داشت: همه پیشرفت‌های اثرگذار اجتماعی در کشور و جهان برگرفته از حرکت فرهنگی بسیج است و این نیروی بسیجی است که در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها مشارکت فعال دارد.

سردار ترابی ادامه داد: در نیمه دوم سال گذشته اتفاق جدیدی در 6 محله شاخص حوزه فعالیت شهید منظری بندرعباس اتفاق افتاد که این حرکت نو با توان و پشتکار ائمه جماعات مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج محلات رقم خورد.

وی با بیان اینکه آگاهی‌ بخشی به خانواده‌ ها در اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اهمیت فراوانی دارد، گفت: در جلسه‌ ای که با سردار جعفری داشتم در خصوص طرح تحول محلات گزارشی را ارائه نمودم که تاکنون این طرح نتایج خوبی را در 6 محله شاخص در بندرعباس داشته است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بیان کرد: علی‌رغم تمامی زحمات و تلاش‌ های فرماندهان کارگروه‌ ها و ائمه جماعات که از آنها تقدیر و تشکر می‌ شود، به لحاظ جایگاهی خیلی فاصله داریم که امیدواریم این طرح به‌ عنوان الگو در کشور پیاده‌ سازی شود.

ترابی بیان داشت: هر کار جدیدی معایب و نواقصی خواهد داشت و برای سال آینده باید از تجربیات امسال بهره لازم را ببریم.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف عالیه نظام، ساختن شهرهایی بر پایه سبک اسلامی است که رنگ و بوی چهره اسلامی داشته باشد و این موضوع مهم آرزوی همه ماست.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در پایان اضافه کرد: امیدواریم خداوند متعال عنایت فرماید که وظایف مان را خوب و به نحوه شایسته بشناسیم و ادا کنیم تا بخشی از دین خود را به همین مردمی که در 22 بهمن 95 حماسه‌ای دیگر خلق کردند ادا کرده باشیم.

تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در مدارس بندرعباس

حجت الاسلام مسلم پورجمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس از اعزام روحانی به مدارساین شهرستان خبرداد و گفت: در دهه مبارکه فجر این اداره با هدف تبیین وحفظ ارزش ها و آرمان های ناب انقلاب اسلامی، روحانی را به مدارس اعزام و این مهم تحقق یافت.

وی افزود: حجت الاسلام نیکویی روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در مدارس شهر بندرعباس به تبیین و بیان اهداف و آرمان های امام راحل و مردم در مبارزه با رژیم ستمگر طاغوت پرداخت.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس تصریح کرد: این روحانی اعزامی با اجرای برنامه هایی جذاب و متنوع، به شیوه شاد و کودکانه پیام و مطالب با محتوای انقلاب را به دانش اموزان در قالب شعر، داستان، مسابقه و معما تبیین کرد.

حجت الاسلام پورجمالی اذعان داشت: تمامی این موارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دانش آموزان آموزش داده شد به گونه ای که هر دانش آموز پس از اجرای برنامه، با هداف امام راحل و مقام معظم رهبری آشنا و اهداف امام(ره) و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی را به خوبی درک کردند.

برگزاری اولین دوره مسابقه قرآن پژوهی در استان هرمزگان

حجت الاسلام سیدعیسی موسوی مسؤول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی پارسیان گفت: به مناسبت دهه ی مبارک فجراولین دوره مسابقه قرآن پژوهی دراستان هرمزگان با حضورحجت الاسلام والمسلمین هادی میرزایی امام جمعه پارسیان، حجت الاسلام سیدعیسی موسوی نماینده اداره تبلیغات اسلامی و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان به میزبانی شهرستان پارسیان برگزار شد.

موسی دادی زاده معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری این همایش گفت:توجه به جایگاه قرآن به عنوان مهم ترین منبع استنباط احکام و عقاید دینی بسیار ضروری است و لازم است حرکتی به سوی جایگاه واقعی قرآن در جامعه صورت پذیرد و حقایق و معارف آن بازشناسی شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: قرآن پژوهی زمینه‏سازی برای تعمق  و تدبر دانش آموزان در مباحث علوم قرآنی است، همچنین با نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در نسل جوان و تقویت بنیه دینی آنها می توان آنها را در برابر آسیب ها و تهدیدهای اجتماعی واکسینه کرد.

دادی زاده افزود: این مسابقات در زمینه های نجوم در قرآن، طب در قرآن و ریاضیات در قرآن در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد، که چهارده منتخب مرحله اول به مرحله استانی  راه یافتند.

وی تصریح کرد: زهرا وطن خواه از رودان رتبه اول، زهرا درویشی و حمیرا رییسی از ناحیه دو بندرعباس رتبه دوم و زهرا ملائی از ناحیه یک بندرعباس و فاطمه رحیمی از پارسیان رتبه سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند./851/303/ب2

ارسال نظرات