۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۸۰۵۷۰
آیت الله مجتهد شبستری:

ولایت فقیه محور وحدت و عامل امنیت در کشور است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ولایت فقیه محور وحدت و انسجام کشور است، گفت: امنیت و آسایش امروز کشور به برکت ولایت است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش گفتمان انقلاب اسلامی در مسجد امام حسین(ع) تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به لطف الهی، رهبری شایسته امام راحل و حضور ملت به پیروزی رسید، اظهار داشت: این انقلاب طاغوت زمان را کنار زد.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته انقلاب نخستین نهاد انقلابی بود که در کشور شکل گرفت، ابراز داشت: این کمیته در انقلاب نقش آفرینی بسیاری کرد و در تأمین امنیت و مقابله با برخی ناهنجاریهای ابتدای انقلاب ایستاد و بسیاری از مشکلات را فع کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره نقش کمیته های انقلاب اسلامی در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب در طول سالهای اولیه پیروزی انقلاب، گفت: از جمله خدمات ارزشمند کمیته‌های انقلاب اسلامی مبارزه با منکرات، قاچاق مواد مخدر،‌ مقابله با عناصر ضدانقلاب و برقراری نظم و امنیت در کشور بود.

وی ادامه داد: در طول شکل گیری نظام اسلامی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجلس، دولت و قانون اساسی شکل گرفت، اما این کمیته انقلاب اسلامی بود که در ابتدای امر شکل گرفت و خدمات بسیاری را از سوی روحانیت و پاسداران کمیته های انقلاب انجام داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه دارد که «و طاعتنا نظاماً للملة و امامتنا اماناً للفُرقة»، ابراز داشت: اطاعت از خاندان رسالت سبب نظم و انسجام جامعه است و رافع تفرقه در میان امیت اسلامی است.

وی با اشاره به اصل ولایت فقیه و محوریت آن در نظام اسلامی، ابراز داشت: ولایت فقیه عامل انسجام، اتحاد جامعه در ایران اسلامی است، ولایت فقیه محور اتحاد ملت ایران و عامل رفع کننده تفرقه در جامعه است، بنا بر این همه باید به ولایت فقیه تمسک کنیم و از تفرقه پرهیز داشته باشیم.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه وحدت، امنیت، آرامش و آسایش امروز جامعه در میان ناامنی های منطقه همه برکت رهبری انقلاب و ولایت فقیه است، گفت: پیشرفت و توسعه امروز کشور همه از برکات ولایت فقیه است.

وی با تأکید بر حمایت از ولایت فقیه و ارزشهای انقلابی، ابراز داشت: همه باید قدردان این نعمت بزرگ ولایت باشیم و پشتیبان آن بوده تا کشور از آسیبهای احتمالی و دشمنی ها در امان باشد، امروز کشور ما به برکت همین ولایت فقیه است که در نهایت آرامش و امنیت به حرکت خود تداوم بخشیده است./854/202/ب2

ارسال نظرات