۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۸۰۵۸۰
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر هشترود:

حضرت زهرا الگوی ولایتمداری برای جامعه است

حجت الاسلام جاهد با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و بهترین مدافع حریم ولایت است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از سیره فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی خود هستیم، حضرت زهرا (س) نه تنها الگوی زنان جامعه است در ولایتمداری الگوی تمام احاد جامعه است.
سبک زندگی حضرت زهرا

حجت الاسلام میرعلی جاهد مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان هشترود در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ولایت مداری را محوریترین ویژگی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: ایشان همواره همراه و همگام با امام علی(ع) بود و در حمایت از ایشان کم نگذاشت.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و بهترین مدافع حریم ولایت است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از سیره فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی خود هستیم، حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی زنان جامعه است در ولایتمداری الگوی تمام احاد جامعه است.

حجت اسلام جاهد با تأکید بر پیروی و الگوگیری زنان از فاطمه زهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینه‌های علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج و معیارهای انتخاب شوهر، فنون شوهرداری و تربیت فرزند، کمک به اقتصاد خانواده، حضور زن در عرصه اجتماع و سیاست و سخنوری است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دارای فضایل والا و بزرگی است، ادامه داد: فضایل حضرت زهرا(س) از جهت کثرت و عظمت آن چنان است که کسی قادر به کتمان یا انکار آن نیست، اما افسوس که مردم آن زمان، به جایگاه ایشان پی نبردند و اقدامات حضرت زهرا(س) را نادیده گرفتند.

این کارشناس امور دینی و مذهبی ایام فاطمیه را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ فاطمی و سیره عملی ایشان در جامعه به ویژه زنان جامعه دانست و گفت: همه باید از فضایل و ویژگی های برجسته حضرت زهرا(س) تبعیت کنیم و آنها را در زندگانی خود به کار ببندیم.

وی با اشاره به حمایت حضرت زهرا(س) از مقام ولایت علی(ع)، ادامه داد: این حمایت و این پشتیبانی حضرت زهرا(س) از ولایت، ما را امروز به اهمیت و ارزش ولایت فقیه می رساند و جایگاه والای آن را برای ما مشخص و مبرز می کند تا برای همیشه از ولایت فقیه حمایت و پشتیبانی کنیم.

حجت الاسلام جاهد با بیان اینکه ولایت فقیه امروز محور اتحاد و انسجام در کشور و علت اصلی توسعه و پیشرفت کشور است، ادامه داد: امنیت و آسایش امروز را مدیون ولایت فقیه هستیم، اگر ولایت فقیه نبود سرنوشت این کشور مشخص نبود، به برکت ولایت فقیه است که این انقلاب از پیچ های حساس با موفقیت عبور کرده است./854/302/ب1

ارسال نظرات