۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۶۰۶
دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی:

فعالیت‌های قرآنی مردم‌محور در جامعه حمایت و تقویت شوند

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون غالب فعالیت‌های قرآنی با عاملیت نهادها و دستگاه‌های دولتی و حکومتی برگزار می‌شود، بر تقویت و حمایت از فعالیت‌های قرآنی مردم‌محور در جامعه تأکید کرد.
فرخنده- نشست شورای فعالیت های قرآنی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست این شورا که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد، بر حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های قرآنی مردم‌محور در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت جریان‌های مردمی فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: تاکنون بیشتر حمایت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه از سوی ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی بوده؛ اما باید این فعالیت‌ها به سمت مؤسسات قرآنی مردمی هدایت شوند.

فرخنده که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی هم است، شناسایی و حمایت از مؤسسات قرآنی مردمی را لازمه تحقق این مهم دانست و افزود: این مؤسسات با هزینه‌های بسیار کم خروجی بالایی دارند؛ به همین دلیل تقویت بیش از پیش این مراکز ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی قرآنی و جهت‌دهی آنها می‌تواند به توسعه و گسترش بیشتر و مؤثرتر فعالیت‌های قرآنی در جامعه بیانجامد که رویکرد شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان هم همین مسأله است.

فرخنده با اشاره به اینکه از طرف دیگر تاکنون توسعه فرهنگ قرآنی و رصد فعالیت‌های انجام‌شده از سوی نهادها کمتر مورد توجه بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که باید چنین موارد و مسائل راهبردی از اولویت بیشتری برخوردار باشند.

وی در ادامه با یادآوری نقشه پایش فعالیت‌های قرآنی در سطح استان، ادامه داد: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته، طرح‌های مختلف قرآنی در کمیته‌های علمی و مشورتی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی مطرح و بررسی می‌شوند.

فرخنده با اشاره به اینکه تاکنون طرح‌های مختلفی به دبیرخانه واصل و در جلسات کمیته مطرح شده است، اظهار کرد: اخیراً در جلسات علمی و مشورتی این شورا سه طرح قرآنی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به جمع‌بندی نهایی رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی تشکیل حلقه‌های قرآنی دانش‌آموزی با عاملیت آموزش و پرورش، برگزاری دوره تربیت مفسر قرآن کریم از سوی حوزه علمیه و تهیه و تولید انیمیشن و فیلم قرآنی با عاملیت نهادهای فرهنگی و هنری را سه طرح مصوب این شورا ذکر کرد.

گفتنی است، در این نشست اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی در مورد سه طرح مذکور به بحث و تبادل نظر پرداخته و راهکارهای اجرایی شدن این طرح‌ها را بررسی کردند./9314/202/ب1

ارسال نظرات