۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۸۰۷۱۶
اصلاح‌طلبان با رمز جدید وارد می‌شوند؛

آشتی میلی اصلاح‌طلبان

چند روزی است که پروژه‌ای با نام آشتی ملی از سوی اصلاح طلبان کلید خورده است؛ اما چه کسانی از نظام قهر کردند و با چه کسی می‌خواهند آشتی کنند؟ مگر نه آنکه این جماعت در سال 89 بیانیه‌ای دادند تا به جای حضور در راهپیمایی 22بهمن، برای همبستگی با مردم مصر و انقلاب آن در 25بهمن راهپیمایی کنند.
فتنه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، چند روزی است که پروژه‌ای با نام آشتی ملی از سوی اصلاح طلبان کلید خورده است؛ اما چه کسانی از نظام قهر کردند و با چه کسی می‌خواهند آشتی کنند؟ مگر نه آنکه این جماعت در سال 89 بیانیه‌ای دادند تا به جای حضور در راهپیمایی 22بهمن، برای همبستگی با مردم مصر و انقلاب آن در 25بهمن راهپیمایی کنند؟ در ادامه این گزارش با چند تن از چهره‌های سیاسی درباره خطای سیاسی این جریان و طرح جدیدشان برای بازگشت به نظام به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم.

باهنر: فتنه‌گران، 25 بهمن، براندازی رسمی جمهوری‌اسلامی را کلید زدند.

آقای محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو درباره طرح آشتی ملی و وقایع 88 و 89 اظهار داشت: در هر صورت در سال 88 اتفاق بدی رخ داد و عده‌ای آن را مدیریت و رهبری کردند و هزینه‌های سنگینی به ملت و جامعه تحمیل کردند، در این هزینه‌ها هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی فراوانی بوده است البته بعد از عبور از سال 88 به 9 دی رسیدیم که مردم حماسه‌ای آفریدند و پاسخ خواب‌های آشفته آقایان را دادند.

وی ادامه داد: هرچه کشور از زمان  انتخابات فاصله گرفت آقایان مسیر را شفاف‌تر و تندتر کردند و رسماً خواستند در مقابل همه ارزش‌های نظام بایستند اول در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند در حالی که انقلاب آزادی قدس و انقلاب جمهوری اسلامی همزاد بودند و همان زمان که امام راحل فریاد علیه رژیم شاهنشاهی را سر دادند، فریاد علیه رژیم صهیونیستی را هم سر دادند و انقلاب قدس از انقلاب ایران جداشدنی نیست.

باهنر به فتنه انگیزی در 13 آبان اشاره کرد: در زمان 13 آبان آن‌ها نمی‌توانستند به‌جای مرگ بر آمریکا شعار زنده باد آمریکا را سردهند لذا سعی کردند توجیه کنند درحالی که طبق قانون مصوب مجلس روز مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست و 13 آبان انحصار مرگ بر آمریکا وجود دارد لذا آقایون آمدند و شعار مرگ بر شوروی و انگلیس سر دادند تا تعداد متهمان افزایش یافته و جرمشان کاهش پیدا کند. وی با یادآوری حوادث عاشورا خاطرنشان کرد: حرکت سوم  هتک حرمت عاشورا بود که در تاریخ ما نه تنها شیعیان بلکه حتی ادیان دیگر برای عاشورا حرمت قائل هستند اما جریان فتنه حرمت عاشورا را شکست که این موارد سرمایه‌های اجتماعی است که می‌خواستند از بین ببرند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  تاکید کرد: این افراد در 25بهمن طرح آخر خود را رو کردند و  زمانی که بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب در حال اوج گرفتن بود و مردم علیه حکومت‌های مستبد خود قیام می‌کردند، تصورشان شد که نظام اسلامی را می‌توان با همین رویه تکان داد درحالی که این اتفاق در کشورهای دیگر الهام از نسیم خوش بوی اسلامی انقلاب ایران بود که به پا خاستند و ظرف دو سال 4 تا از خائنین به کشورها و وابستگان به خارج را از حکومت برکنار کردند، این‌ها احساس کردند که شیپور را می‌توانند از طرف گشادش بنوازند و رسماً بیانیه‌ای دادند که براندازی رسمی جمهوری اسلامی را کلید زدند.

وی تصریح کرد: هیچ حکومتی با دشمن محارب خود سازش نمی‌کند؛ لذا بزرگترین رأفتی که قائل شد برای آنها، این بود که در حصر خانگی باشند و این اوج رأفت نظام اسلامی بود، پروژه آشتی ملی را که این روزها مطرح می‌کنند معنایی ندارد چراکه ملت قهر نیستند  و در راهپیمایی 22 بهمن این را دیدیم که هر سال هم پرشورتر برگزار می‌شود.

باهنر ادامه داد: عده‌ای مرتکب جرمی شدند و دارند حداقل مجازات را تحمل می‌کنند اما اگر واقعاً بحث آشتی است  یک چراغ سبزی نشان دهند و یک غلط کردم بگویند و اشتباهات خودشان را جبران کنند که قابل جبران نیست اما حداقل علامتی بدهند که از کارهای گذشته‌شان پشیمان‌اند، حتی زندانی هم برای عفو باید ابتدا ابراز ندامت کند اما آشتی هنگامی که بر مواضع خود پافشاری می‌کنند که معنایی ندارد.

باهنر افزود: به نظر می‌رسد آن‌هایی که آشتی ملی را مطرح می‌کنند، هدفی دیگر دارند،  آشتی ملی که تکلیفش روشن است آنها که از آغوش مردم جدا شدند و مردم هم  آنها را به اصطلاح بیرون انداختند باید اول تکلیف‌شان را با خودشان معلوم کنند، آیا حاضرند بیایند و اعلام کنند در فتنه‌ای که انجام شد مقصرند و به جامعه و نظام ظلم کردیم ؟

وی اظهار داشت: فتنه‌گران که هم به جمهوریت نظام و هم به اسلامیت نظام حمله کردند حاضرند بگویند ماجرای تخلف یک دروغ بزرگی بود که می‌خواستیم گردن نظام بیندازیم؟ این افراد باید در ابتدا عذرخواهی کنند و رفتار خود را محکوم کنند تا بعد ببینیم قابل مذاکره هست یا نه.

آیت الله حیدری: شرط آشتی ملی، اعتراف به اشتباه است

آیت الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان هم درباره طرح آشتی ملی اظهار داشت:  آشتی ملی یک شرط اساسی دارد که  فتنه‌گران در مقابل ملت به اشتباه خود اعتراف کرده و از مردم و نظام عذرخواهی کنند اما کسانی که بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنند، حالت طلبکارانه‌ای را پیش گرفته‌اند به هیچ وجه آشتی ملی رخ نمی‌دهد.

وی به راهپیمایی 25 بهمن جریان فتنه و بیانیه این جریان اشاره و تصریح کرد: در سال 89 که بیداری اسلامی در مصر، لیبی و کشورهای دیگر با استفاده از پیام انقلاب محقق شد و مردم تلاش کردند تا رژیم‌های وابسته به استکبار را از بین ببرند، بعد از این امر استکبار خطر جدی را احساس کرد و تلاش کرد تا مسیر بیداری اسلامی را به سمت و سوی مخالفت با مقاومت سوق دهد و هدف آن‌ها هم تحریک مخالفین جمهوری اسلامی در داخل و تکرار حوادث 88 بود.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان ادامه داد: جریان استکبار در تلاش بود تا صدای ایران را خاموش کنند و مزدوران مخالف مقاومت اسلامی قیام کنند و بعد از تحریک فتنه‌گران، آن‌ها به جای 22 بهمن در 25 بهمن و برای به اصطلاح طرفداری از انقلاب مصر به خیابان بیایند اما تلاش داشتند تا با طرفداری منافقین و بهاییان و سلطنت طلبان، ایران را درگیر جنگ داخلی کنند.

آیت الله محسن حیدری تاکید کرد: اما با اقدام به موقع مردم، توطئه استکبار جهانی و صهیونیسم در ایران خنثی شد و وقتی آن‌ها از تحقق نقشه‌هایشان در ایران مأیوس شدند، آن را در سوریه پیاده کردند و با ایجاد جنگ داخلی زیرساخت‌های این کشور را به نابودی کشیدند، در واقع سرنوشت شومی که برای سوری‌ها رقم خورده بود در این چندسال خوابی بود که برای جمهوری اسلامی دیده بودند.

وی افزود: این افراد بزرگترین خیانت را به ملت و کشور و انقلاب انجام دادند و می‌خواستند خوش خدمتی کنند و اضافه کنند به خیانتی که در 88 انجام دادند اما حال از آشتی ملی دم می‌زنند. 25 بهمن شورش علیه امنیت کشور بود و عاملان 25 بهمن رویه خود را دارند. برگشت آن‌ها جفاکاری است و نباید به آنان ترحم کرد، همچنین باید نسبت به نیت آن‌ها روشنگری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام رهبر: آغوش نظام برای فریب خوردگان باز است

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان و نماینده ادوار مجلس هم در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو درباره طرح آشتی ملی گفت: نباید سران فتنه و عاملان آن را جزو مردم حساب کنیم و از تصمیم آن‌ها برای بازگشت به آغوش نظام به عنوان آشتی ملی نام ببریم، البته بحث فتنه‌گران با اصلاح طلبانی که از همان ابتدا از فتنه اعلام برائت کردند، جداست و نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر یکی دانست. وی افزود: سران فتنه مجرم بودند و خون ریختند و به دشمن میدان داده‌اند حال اگر بخواهیم حسابشان را با ملت یکی کنیم غلط است. آشتی ملی یعنی آشتی مردم با نظام که آن‌ها در 22 بهمن آمدند و نشان دادند که برای نظام ارزش قائلند و قهر نکرده‌اند. نباید حساب سران فتنه‌گران را با آشتی ملی یکسان کنیم، البته در بحث فتنه عده‌ای فریب خوردند ما تنها اطراف سران فتنه و عاملان آن یک خط قرمز می‌کشیم.

رهبر تاکید کرد: فریب خوردگان فتنه می‌توانند اعلام کنند که اشتباه کرده و بازگردند، اما سران فتنه نه، آنان که دانسته در دام افتاده و به دشمن امید داده است، باید فریب خوردگان و سران را جدا کنیم، چراکه فریب خوردگان دستشان به خون کسی آلوده نیست لذا آغوش نظام برای آن‌ها همیشه باز است.هر حکومتی بود سران فتنه را اعدام می‌کرد اما جمهوری اسلامی سهل‌ترین و آسان‌ترین برخورد را با آن‌ها داشت./1325//102/خ

ارسال نظرات