۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۸۱۰۷۷
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

امور فرهنگی بیش از مسائل مالی به تفاهم، همدلی و درد مشترک بستگی دارد

آیت الله سلیمانی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا نشان می‌دهد که امور فرهنگی بیش از اینکه به مسائل مالی وابسته باشند، به تفاهم، همدلی و درک و درد مشترک بستگی دارد.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در سیزدهمین یادواره 58 شهید محله مسجد ابوذر زاهدان که امشب در این مسجد برگزار شد، گفت: در سال‌های نخست که این مجلس برگزار می‌شد، آمار شهدای محله در اختیار نبود اما حال 58 شهید سبب افتخار این مکان هستند.

وی با اشاره به ترکیب شهدای محله مسجد ابوذر زاهدان عنوان کرد: شهدای این محله ترکیبی و تلفیقی و تقریبی از شیعه و اهل سنت را در خود جای داده‌اند؛ واقعا این اندیشه و نگاه جای تشکر ویژه دارد.

آیت الله سلیمانی افزود: کار عزیزانی از اهل سنت که در این مسجد کار می‌کنند و مانند دُر می‌درخشند بزرگترین درس و افتخارآفرین‌ترین حرکت است؛ باید این رشد را قدر دانست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چند مسجد در شهر زاهدان در کارهای فرهنگی نمونه هستند که یکی از آنها همین مسجد ابوذر است.

وی با تأکید بر اینکه اگر در امور فرهنگی خواهران هم در کنار برادران نقش‌آفرین هستند، به برکت امام و انقلاب است بیان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی نشان می‌دهد که امور فرهنگی بیش از اینکه به مسائل مالی وابسته باشند، به تفاهم، همدلی و درک و درد مشترک بستگی دارد.

آیت الله سلیمانی نیروی انسانی را ثروت یک کشور دانست و گفت: اگر یک کشور پر از طلا و نقره داشته باشیم باز هم گدا هستیم اما اگر نیروی انسانی داشته باشیم سرمایه عظیمی در اختیار داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بابت این حرکت بسیار بزرگ از امام جماعت، هیأت امنا و برادران و خواهران مسجد ابوذر صمیمانه تشکر می‌کنیم./202/831/ب1

ارسال نظرات