۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۸۱۷۱۰
مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان:

حضرت فاطمه بزرگ ولایتمدار عالم است

مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان گفت: حضرت فاطمه(س) بزرگترین اسوه ولایتمداری در عالم است و هیچ انسانی در عالم مانند ایشان جایگاه ولایت را درک نکرده است.
ابوالفضل بهرامی

حجت الاسلام ابوالفضل بهرامی، مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ایام فاطمیه، درباره فضایل حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: بر اساس روایات و احادیث، پیامبر اکرم(ص) و بعد از ایشان حضرت علی(ع) و پس از امیرمؤمنان حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین مخلوقات عالم هستند.

وی ابراز داشت: این عزت حضرت فاطمه(س) و توجه خداوند متعال به ایشان، به خاطر ظرفیت درک بالای حضرت زهرا(س) نسبت به ولایت پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان علی(ع) است.

مدیر حوزه علیمه تویسرکان ادامه داد: باید گفت هیچ کس در عالم مانند حضرت فاطمه(س) درک نسبت به ولایت را در این سطح عالی نداشته است، به همین خاطر ایشان به عنوان کوثر و خیر کثیر معرفی شده است و بزرگ ولایتمدار عالم است.

وی اظهار داشت: اتفاقی که در کوچه های مدینه افتاد گویای این بود که هیچ کس شرایط را درباره امیرمؤمنان(ع) همانند حضرت فاطمه زهرا(س) درک نمی کرد و این موضوع جایگاه ولایتمداری ایشان را نشان می دهد.

حجت الاسلام بهرامی افزود: زنده نگه داشتن حادثه کربلا، ایام فاطمیه و انقلاب همه در طول هم هستند و سبب خشنودی حضرت زهرا(س) است، ما تمام این مراسم را بر حول محور ولایت می بینیم و انقلاب هم اتفاق مبارکی در مسیر ولایت ائمه بود.

وی بیان داشت: حضرت فاطمه(س) برای ما اسوه ولایتمداری و ولایت پذیری است و زندگی ایشان این درس را برای ما دارد که از باید از تمام خواسته و عقاید خود خارج از مسیر ولایت بگذریم، حتی از عقاید مذهبی در جایی که با حمایت از ولی خدا تنافی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه تویسرکان در ادامه گفت: ایشان با این حضور همه جانبه در حمایت از ولایت درسی برای ما شیعیان قرار دادند؛ در مراقبت و اطاعت از ولایت فقیه باید با تمام توان تلاش کنیم و از هر چه که داریم بگذریم.

وی در پایان تأکید کرد: رهبری در خط و مسیر پیمان و بیعت با امام زمان(ع) است و هر کس دم از فاطمه(س) بزند ولی از ولی فقیه زمان حمایت نکند کذاب است؛ چنین کسی گماشته اجانب است و به دنبال اهداف آنان است./979/303/ب2

ارسال نظرات