۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۸۲۲۲۴
وزیر علوم:

دانشگاه امام صادق نهادی فاخر و غیر قابل جایگزین در کشور است

وزیر علوم گفت: دانشگاه امام صادق(ع) در تراز جامع و باکیفیت و در عین حال علمی و اسلامی به عنوان یک نهاد فاخر و مهم و غیر قابل جایگزین در کشور به شمار می‌رود.
تجلیلی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق ع تجلیلی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق ع تجلیلی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق ع تجلیلی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق ع تجلیلی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق ع تجلیلی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز در سومین جشنواره تقدیر از استادان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) ک گفت: دانشجویان از مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی کشور هستند.

وی افزود: امروز بسیاری از مسؤولان کشور اعم سیاسی و فرهنگی، سفرا، برنامه‌ریزان، نمایندگان و سایر  افراد از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند.

فرهادی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه‌های بسیاری در کشور تاسیس شد، ابراز کرد: آن چیزی که در ستاد انقلاب فرهنگی سابق بسیار مورد توجه قرار گرفت تاسیس دانشگاه تربیت مدرس بود تا بتوانند اساتید دانشگاه تربیت کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شکل گیری دانشگاه امام صادق(ع) از برکات انقلاب اسلامی بود، گفت: تاسیس بسیاری از دانشگاه‌ها کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صورت پذیرفت.

وی درباره اینکه امروز ظرفیت دانشگاه‌های کشور نسبت به متقاضیان ورود به دوره‌های آموزش عالی بیش از نیاز جامعه است، عنوان کرد: امروز تلاش در افزایش کیفی و ساماندهی دانشگاه‌ها از ضروریات بدیهی است که باید به آن توجه داشته باشیم و دیگر این که دانشگاه‌ها باید بر اساس نیازهای موجود به صورت منطقه‌ای صف بندی شوند.

فرهادی با بیان اینکه دانشگاه امام صادق(ع) از دانشگاه‌های بسیار فعال در عرصه علمی و فرهنگی کشور به شمار می‌رود، گفت: دانشگاه امام صادق(ع) در تراز جامع و باکیفیت و در عین حال علمی و اسلامی به عنوان یک نهاد فاخر و مهم و غیر قابل جایگزین در کشور به شمار می‌رود که فارغ التحصیلان آن در حوزه‌های مختلف جامعه در حال خدمت و فعالیت هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه امام صادق(ع) فرمودند: دانشگاه امام صادق(ع) دانشگاهی است که اساتید آن تنها به ترویج و آموختن علم نمی‌پردازند بلکه آنان از نظر رفتاری، اخلاقی الگو بوده و تربیت کننده نیروی انسانی هستند؛ مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی نقش اساسی در تاسیس این دانشگاه ایفا کردند.

وی گفت: اثری که دانشگاه امام صادق(ع) در جامعه دارد به عنوان یک الگو برای اسلامی کردن سایر دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

فرهادی در پایان با اشاره به سیاسی بودن دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها سیاسی هستند اما سیاست زده نیستند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام  و المسلمين مهدوی كنی رئيس دانشگاه ضمن خوش‌آمدگویی توضيخاتی در خصوص دانشگاه امام صادق(ع) و اهداف آن ارائه کرد.

در انتهای این مراسم از استادان و دانشجويان برتر دانشگاه و چهره‌های برتر علمی محمد مهدی عسكری استاد دانشكده معارف اسلامی و اقتصاد به عنوان استاد برتر دانشگاه و حامد صدقی استاد زبان و ادبيات عربی دانشگاه به عنوان چهره ماندگار علمی دانشگاه معرفی و مورد تقدير وزير محترم علوم قرار گرفتند./813/پ201/ص

ارسال نظرات