۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۸۲۲۶۴
دبیر علمی همایش ملی حوزه انقلابی خبر داد؛

ارسال 100 مقاله علمی به همایش حوزه انقلابی

حجت‌الاسلام بناری از ارسال 100 مقاله علمیه در مدت کمتر از 3 ماه به همایش حوزه انقلابی خبر داد و گفت: نزدیک به 30 درصد مقالات از طلاب خواهر بوده است.
علی همت بناری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی همت بناری، دبیر علمی همایش ملی حوزه انقلابی، عصر امروز در نشست خبری این همایش که در محل دبیرخانه همایش ملی حوزه انقلابی برگزار شد، انقلابی گری را از مؤلفه‌های اصلی سیره اهل‌بیت(ع) دانست و اظهار داشت: توجه به مسائل اجتماعی و حاکم کردن ارزش‌های الهی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهل‌بیت(ع) بوده است.

وی به اهداف همایش حوزه انقلابی اشاره کرد و افزود: لبیک به ندای رهبری نسبت به استمرار و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه، تبیین شاخص‌ها و مؤلفه‌های حوزه انقلابی، یافتن راهکار برای تقویت روحیه انقلابی و گفتمان سازی حوزه انقلابی در سطح حوزه‌های علمیه سراسر کشور از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

حجت‌الاسلام بناری خاطرنشان کرد: این همایش در پنج محور مبانی و اصول حوزه انقلابی، مؤلفه‌ها و شاخص‌های حوزه انقلابی، مسائل چالش‌ها و آسیب‌شناسی حوزه انقلابی، راهبردها و راهکارهای تقویت و پیشرفت حوزه انقلابی و در نهایت دستاوردهای حوزه انقلابی برگزار خواهد شد.

وی به ویژگی‌های این همایش اشاره و تصریح کرد: از نکات حائز اهمیت این همایش می‌توان به جنبه علمی آن با ارسال 100 مقاله در مدت سه ماه، تعامل و همکاری بسیاری از نهادهای حوزوی در این همایش و حضور ویژه و چشمگیر خواهران در این همایش اشاره کرد.

دبیر علمی همایش ملی حوزه انقلابی مهم‌ترین دستاورد همایش ملی حوزه انقلابی را وصول 100 مقاله علمی در مدت کمتر از 3 ماه عنوان کرد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که حوزویان علاقه و پتانسیل زیادی در بحث حوزه انقلابی دارند.

وی اظهار داشت: از مجموع مقالات ارسال شده آن دسته از مقالاتی که شرایط چاپ را داشته‌اند در قالب مجموعه مقالات در حاشیه مراسم رونمایی خواهد شد و همچنین مصاحبه‌هایی از اساتید حوزوی پیرامون حوزه انقلابی گرفته شده است که در قالب یک نشریه به چاپ خواهد رسید و همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاه از آثار مربوط به حوزه انقلابی را برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام بناری افزود: در همایش حوزه انقلابی از 10 مقاله برتر تقدیر به عمل خواهد آمد و در بخش عصر این همایش از مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شرعی که از بنیان‌گذاران حوزه‌های علمیه خواهران بوده‌اند تجلیل خواهد شد./843/پ202/ی

ارسال نظرات