۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۸۲۳۱۴

دلایل عدم حمایت عربستان از انتفاضه سوم

این روزها به دلیل قدرت گرفتن جبهه مقاومت جهانی علیه صهیونیسم با محوریت ایران اسلامی، همکاری‌های عربستان و رژیم صهیونیستی، علنی شده است و پرده نفاق کنار رفته است. تحلیل جدید روزنامه صهیونیستی المصدر، در این باره خواندنی است.
عربستان سعودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همیشه برای برخی سوال بوده است که اگر عربستان و صهیونیست‌های انگلیسی-آمریکایی-اسرائیلی، در اصل و اساس به هم وابسته‌اند و حتی در داستان شکل‌گیری رژیم وهابی آل سعود، نقش مستر همفر و مستر لورنس انگلیسی جدی است؛ پس چگونه است که گاهی رسانه‌های سعودی، در حمایت از مردم فلسطین از ایرانی‌ها هم بیشتر ورود پیدا می‌کردند.

اما پاسخ صریح این سوال را به خوبی در افشاگری جدید یکی از مطبوعات رژیم صهیونیستی، شاهد هستیم. به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی-اسرائیلی «المصدر» در گذشته عربستان سعودی نخستین کشوری بود که هنگام آغاز دور جدیدی از منازعات میان فلسطینی‌ها و رژیم اسرائیل، ما را محکوم می‌کرد و این مانند یک واجب و ژست سیاسی مهمی برای  آل‌سعود بود.

 

 

بنابر ادعای «المصدر» سعودی ها به واسطه تسلط خود بر رسانه های عربی و اسلامی، با بزرگ نمائی نقش خود در فلسطین ژست دشمنی اسرائیل را حفظ می کردند.

عربستان سعودی علاوه بر این سال های متمادی حمایت مالی فراوانی از گروه های جهادی و سازمان های گوناگون تروریستی به عمل آورده و با حمایت مالی بر نزاع عربی-اسرائیلی دامن زده اما رسانه‌های سعودی‌ها در یک ماه گذشته در مورد منازعات جدید میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها در کرانه باختری سکوت کرده و این پیام خیلی خوبی است که این روزها از ریاض به تل آویو داده می شود.

روزنامه «الشرق الاوسط» که مهمترین روزنامه دنیای عرب است و مالکیت آن را عربستان سعودی بر عهده دارد، در تاریخ 11 اکتبر در صفحه نخست خود نوشت: «آنچه برای نظام سعودی اهمیت دارد یمن، سوریه و دخالت روسیه در سوریه است.

هیچ خبری در مورد منازعات فلسطینیان و اسرائیل در آن دیده نمی‌شود؛ نه در صفحات نخست این روزنامه یا پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «العربیه» یا روزنامه «گلف نیوز» دیده نمی شود.

 

 

به گفته «المصدر» سکوت سعودی‌ها در مقابل پوشش گسترده منازعات اسرائیلی- فلسطینی توسط شبکه الجزیره، حاوی پیام روشن به تل‌آویو است. این نشریه صهیونیستی در ادامه به طرح این سوالات پرداخته که علت سکوت سعودی ها چه بوده است؟

آیا این سکوت موید تحلیل‌هایی است که عقیده دارد ائتلاف سری میان عربستان و اسرائیل در یمن و سوریه و عراق یا نه؟ سعودی‌ها چه منافعی را در منع پوشش رسانه‌ای منازعات فلسطینی‌ها با اسرائیل بر سر مسئولیت مسجدالاقصی دنبال می‌کنند؟

 

 

شایان ذکر است که امروزه قطر همان نقش قبلی عربستان را بازی می کند و در عین همکاری با تروریست ها و صهیونیست‌ها ولی در عرصه رسانه‌ای خود را گاهی طرفدرا مقاومت ضدصهیونیستی به نمایش می‌گذارد. البته شکی نیست که نفاق رسانه‌ای دولت قطری‌ نیز به زودی بیش از گذشته کنار خواهد رفت و دیگر حقیقت، خود را برای اهل هشیاری نمایانده است. /881/ 101/ص

 

ارسال نظرات