۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۸۲۷۶۷
عضو هيات علمى دانشگاه باقرالعلوم تبیین کرد؛

دلیل سیری ناپذیری ثروتمندان/ منشأ شخصیت نجومی بگیران

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان گفت: برای برخی حقوق 50 میلیون تومانی پولی نیست؛ ولی همین آدم برای یارانه مردم عزا می‌گیرد.
حجت الاسلام گرجیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی گرجیان، عضو هيأت علمى و دانشيار دانشگاه باقرالعلوم (ع)، در جلسه حدیث خوانی که امروز در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به تأکید بر میانه‌روی در اسلام اظهار داشت: مسلمان از اسراف و زیاده‌روی پرهیز می‌کند زیرا کسی که اهل اسراف باشد همیشه کم می‌آورد و هیچ‌وقت سیر نمی‌شود و با همه دارایی‌اش فقیر است.

وی با بیان این که حضرت علی(ع) می‌فرماید خدایا راضی‌ام کن به آنچه روزی ام کردی، ابراز داشت: انسان اگر چشمش به دنبال داشته‌های دیگران باشد هیچ‌وقت سیر نمی‌شود و روح سیری‌ناپذیری که باید به سمت خدا جهت داده شود متوجه دنیا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با بیان این که برخی افراد ضعیف خود را طلبکار خدا می‌دانند، ابراز داشت: انسان‌های بزرگ خود را بدهکار می‌دانند و احساس می‌کنند که حق عبودیت خدا را انجام نمی‌دهند و نه تنها اهل اقتصاد و میان روی نیست بلکه به خود سخت می‌گیرد تا بتواند پرواز کند.

خشکسالی به خاطر عدم توجه به نیازمندان است

وی با اشاره به تأکید روایات بر توجه کردن به درد و رنج دیگران، اظهار داشت: مشکلاتی که جامعه به آن دچار می شود به خاطر بی توجهی جامعه به فقرا است و شاید این خشک سالی‌هایی که در قم وجود دارد به خاطر همین فقرایی باشند که در اطراف ما هستند و ما به آن‌ها بی‌توجهی می‌کنیم.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفى العالميه (ص) با بیان این که بزرگان ما دائماً به فکر فقرا بودند، خاطرنشان کرد: امروز حتی بسیاری از طلبه‌ها هم به حاشیه شهرها سر نمی زنند و درد مردم آنجا را احساس نمی‌کنند؛ حضرت علی(ع) در 25 سالی که خانه‌نشین بود در خانه نشسته نبود بلکه زمین‌ها را آباد و وقف می‌کرد و به فکر نیازمندان بود.

وی اسراف را منشأ مفاسد دانست و اظهار داشت: هر کس درآمد بالاتری داشت باید بخشی از اموال خود را خرج نیازمندان کند و قرآن هم بر این امر تصریح دارد که در اموال حقی برای نیازمندان است؛ باید حق نیازمندان را به آنها داد و اگر فرزندان نیازمندان فاسد می‌شوند بخشی از جرم آنان تقصیر ثروتمندان است.

برخی ثروتمندان از فقرا هم فقیرترند

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با بیان این که برخی از مدیران بحث حقوق‌های نجومی را مسخره می‌کنند، گفت: برای برخی حقوق 50 میلیون تومانی پولی نیست ولی همین آدم برای یارانه مردم عزا می‌گیرد؛ این افراد فقیرتر از همه فقرا هستند زیرا احساس غنا ندارند و همیشه احساس می‌کنند که بازهم کم دارند.

وی واژه کفاف را به معنی راضی بودن انسان از آنچه دارد دانست و گفت: برخی افراد اموال زیادی دارند ولی کفاف ندارند و احساس می‌کند کم است.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفى العالميه (ص) اظهار داشت: کسی که برای انقلاب زحمت کشیده است و خون داده است راضی نمی‌شود که به خاطر منافع حزبی انقلاب را به ورطه سقوط بکشاند؛ برخی افراد در ابتدا نیات خوبی داشتند ولی به ورطه دنیاگرایی افتادند و دشمن‌شاد شدند.

راه خدا همیشه دشمن دارد

وی با بیان این که راه مستقیم، همیشه دشمن دارد، بر توجه به اهداف و حرکت های دشمنان تأکید کرد و ابراز داشت: این که مقام معظم رهبری روی دشمن تأکید دارند و می‌گویند امروز دشمن روی اقتصاد برنامه‌ریزی می‌کند کاملاً دیدگاهی کارشناسی و دینی است؛ دشمن را باید دید و باید بدانیم که دشمن یک لحظه از فکر آزار و اذیت ما غافل نیست زیرا راه خدا از ابتدا دشمن داشته است و الآن هم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با بیان این که برخی از مسؤولان وجود دشمن را درک نمی کنند، اظهار داشت: این باعث خجالت است که یک فردی در رأس حکومت وجود دشمن را توهم بداند و از پروژه دشمن سازی بگوید؛ اگر ما روزی دشمن نداشته باشیم باید در راه خود شک کنیم./843/پ202/س

ارسال نظرات