۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۳۰۰۳
در سالگرد دیدار مردم نجف‌آباد با رهبر انقلاب و روز نجف‌آباد برگزار شد؛

اعزام نمادین 195 رزمنده به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس

صبح امروز در سالگرد دیدار مردم نجف‌آباد با رهبر معظم انقلاب و روز نجف‌آباد، مراسم نمادین اعزام 195 رزمنده به جبهه‌های جنگ به یاد 195 شهید عملیات خیبر لشکر 8 نجف اشرف از میدان امام نجف‌آباد برگزار شد.
روز نجف آباد روز نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، در روز حماسه و ایثار نجف‌آباد و در سالگرد دیدار مردم شهیدپرور شهرستان نجف‌آباد با رهبر معظم انقلاب، به مناسبت روز نجف‌آباد، سالروز حماسه شهادت 190 نفر شهید نجف‌آبادی تنها در یک روز در عملیات خیبر، اعزام 195 نفر از رزمندگان اسلام به مناطق جنگی به‌صورت نمادین در سطح شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در این مراسم گفت: 33 سال قبل در همین میدان و در چنین روزی حدود 50 نفر شهید تشییع شدند و همزمان خبر شهادت حدود 190 نفر از قهرمانان این دیار در عملیات خیبر شنیده شد و در مقابل تشییع هر یک شهیدی در این روز، ده نفر به جبهه‌ها اعزام شد.

وی بصیرت، ایمان و اخلاص را ویژگی‌های بارز مردم این دیار برشمرد و افزود: در سایه این معرفت‌ها بود که قهرمانان این دیار تشخیص داده بودند که نخستین و آخرین عمل صالح در آن دوران، حضور در جبهه‌ها در برابر دشمن قسم‌خورده این نظام و انقلاب است.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: ما امروز بر سر سفره امنیتی نشسته‌ایم که ثمره خون این شهیدان است و صدور انقلاب، عزت و استقلال و عظمت این کشور، طنین‌انداز شدن نام حسین و اهل‌بیت در دنیا، پیوستن آزادی خواهان جهان به این مکتب، بر اساس صلابت و معرفت این شهدا شکل گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمن دیگر از گزینه‌های نظامی روی میز سخنی نمی‌گوید، و در میدان نظامی به اقرار خودشان از این ملت شکست‌خورده‌اند، به واسطه صلابت، ایمان، ولایت پذیری و بصیرت شهدای این دیار و این انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد درباره فلسفه برگزاری این مراسم نیز افزود: امروز در روز نجف‌آباد با این اعزام نمادین آمده‌ایم تا یاد کنیم از اعزام‌های دوران 8 ساله دفاع مقدس، از تمام شهیدان، آزادگان، ایثارگران و تجدیدعهد و پیمان ببندیم با آرمان‌های شهدا و امام شهدا، که با آنکه جنگ تمام شده است، ولی تنها جبهه‌ها و میدان عوض‌شده و دشمن هم چنان در میدان نبرد برای نابودی این نظام و انقلاب تلاش می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: جبهه امروز ما گسترده‌تر شده است و تا پشت مرزهای رژیم صهیونیستی پیش رفته، و تا عمق کشورهای غربی مکتب اسلام صادرشده است و باید شاکر این نعمت باشیم که از صلابت و اقتدار این شهدا و رسیدن به مجهزترین تجهیزات نظامی در سایه تحریم‌ها و تهدیدها دشمن به دست آورده‌ایم.

تدام انقلاب نیازمند روحیه بسیجی دوران جنگ است

حجت‌الاسلام حسناتی رمز پیروزی رزمندگان را اخلاص، توحید، اعتقادات به مبانی اسلام برشمرد و گفت: اگر به دنبال موفقیت و پیروزی در دوران کنونی هستیم تنها راهش همان راهی است که شهدا رفتند و باید همان اخلاص، توحید و اعتقاد را در نسل جوان بیدار و زنده کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: در دیداری که سال گذشته مردم این دیار با رهبر معظم انقلاب داشتند، رهبری از همه ما خواستند که راه را ادامه دهیم که ما هنوز در اول راه انقلاب هستیم و این مراسم تجدید عهد دوباره‌ای با رهبر معظم انقلاب و شهدا این انقلاب است.

لازم به ذکر است این مراسم به همت شهرداری و شورای شهر نجف‌آباد و لشکر زرهی 8 نجف اشرف برگزار شد و حاضرین بعد از حضور در گلزار شهدای نجف‌آباد و تجدید عهد و پیمان با شهدا، نماز وحدت را در مسجد جامع این نجف‌آباد که در دوران جنگ شاهد تشییع جنازه 2500 شهید این شهرستان بود، اقامه کردند./202/1306/ب1

ارسال نظرات