۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۸۳۱۵۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

آمار بیکاری استان اصفهان نگران کننده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بیکاری استان اصفهان با نرخ هفده و نیم درصد نگران کننده است، این استان در جایگاه دوم کشور از نظر شمار بیکاران قرار دارد.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی پمجشنبه شب در سومین همایش هم‌اندیشی دوسالانه بنیاد مطالعات و پیشرفت نصف جهان، عنوان کرد: کم‌آبی یکی از مهمترین بحرانهایی است که مردم استان اصفهان با آن مواجه هستند و باید با اتحاد مدیران و همفکری اعضای مجمع نمایندگان استان تلاشهای جدی برای استفاده از امکانات ملی جهت رفع این معضل ارائه شود.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی نمایندگان مردم مناطق مختلف استان و مسؤولان اتحاد و انسجام خوبی دارند و باید از این موقعیت برای حل مشکلات موجود استفاده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نبود اشتغال چالش دیگری است که مردم استان با آن مواجه هستند، آمار بیکاری استان اصفهان با نرخ هفده و نیم درصد نگران کننده است، این استان در جایگاه دوم کشور از نظر شما بیکاران قرار دارد.

محمودی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا اشتغال موجود را حفظ کنیم به همین منظور باید در گام نخست بحرانهای فراروی کارخانجات و مراکز بزرگ صنعتی همچون ذوب آهن و پلی اکریل را حل و بعد از آن عرصه‌های جدید اشتغال و کارآفرینی را ایجاد کنیم.

وی گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای حل مشکل بیکاری در استان، استفاده از راهکار پنجره واحد است که در آن افراد کارآفرین با مشکلات کمتری از نظر نامه نگاری اداری برای اخذ مجوز و همچنین معضلاتی همچون اخذ مالیاتهای سنگین مواجه باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تلاشها برای حل مشکلات مردم نباید به شعار محدود شود، مسؤولان و مدیران اجرایی باید در عمل به مردم نشان دهند که کاری انجام شده و مشکلی از مشکلات آنها برطرف شده است، باید تلاش کنیم تا شرایط لازم برای ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذران در استان فراهم شود.

محمودی در ادامه این مطلب افزود: با تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان نرخ مالیات استان اصفهان تنها 2 درصد برای سال 96 افزایش یافت و لازم است همکاریها و تلاشهای پیگیری برای تعیین نرخ عادلانه مالیاتها برای استان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توزیع ناعادلانه امکانات را از جمله علل مهاجرت مردم از روستاها به شهرها برشمرد و تصریح کرد: شمار زیادی از مردم به دلایلی از جمله بیکاری، نبود امکانات لازم و کم‌آبی به شهرهای مختلف استان مهاجرت کرده‌اند، بنابراین اگر شیوه توزیع امکانات در کشور متوازین و عادلانه باشد میزان این مهاجرتها نیز تا حدود زیادی کاسته می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر ضرورت توسعه گردشگری و رونق صنعت توریسم، بیان کرد: ایجاد تسهیلاتی برای فعالان بخش گردشگری، توسعه مراکز بو‌گردی و نیز شناسایی و معرفی مناطق مستعد گردشگری در استان، از جمله راهکارهای اجرایی در این زمینه است.

محمودی اذعان کرد: در اصفهان تنها 2 عدد هتل پنج ستاره وجود دارد که از این نظر امکانات گردشگری در استان بسیار ضعیف است، البته در سایر بخشها هم باید امکانات بیشتری ایجاد شود تا زمینه مناسب برا جذب گردشگر فراهم شده و به دنبال آن عرصه‌های جدیدی برای اشتغال افراد جویای کار ایجاد شود./202/868/ب1

ارسال نظرات