۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۲۴۴
سعیدی:

دولت باید بحران خوزستان را پیش‌بینی می‌کرد

نماینده مردم مبارکه با نقد عملکرد دولت در بحران خوزستان گفت: از دولت انتظار می‌رفت که پیش از وقوع بحران خوزستان، خسارت‌های احتمالی را پیش‌بینی می‌کرد.
زهرا سعیدی

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در نقد عملکرد دولت در موضوع بحران خوزستان، گفت: پیش‌بینی وقوع بحران، از حل بحران مهم‌تر است. اگر در بحران خوزستان پیش از وقوع حوادث، پیش‌بینی صورت می‌گرفت، قطعا سطح خسارات و همچنین گله‌مندی‌ها کاهش می‌یافت.

وی افزود: واقعیت امر این است که همه نیروها در کشور باید به صورت جهادی و انقلابی در موضوع بحران خوزستان ورود کنند، مجلس شورای اسلامی نیز با اکثریت قاطع آرا مصوباتی را داشته است که به مردم جنوب‌غرب ایران کمک‌رسانی شود.

سعیدی با انتقاد از دولت، عنوان داشت: باید دولت از قبل تلاش می‌کرد که خوزستان با مشکلاتی حداقلی در مواجه بحران‌های زیست محیطی مواجه شود، علاوه بر این باید تلاش شود که بحران خوزستان به استان‌های همجوار سرایت نکند.

نماینده مردم مبارکه درباره انتقادات اخیر خود از برخی مسؤولان اجرایی، بیان داشت: واقعیت امر این است که بنده حتی ذره‌ای به دنبال انتفاع شخصی در بحث نقد مسؤولان نیستم، تلاش من همواره بر این اصل است که از کسانی که خدمت می‌کنند دفاع و در مقابل کم‌کاری‌ها ایستادگی کنم.

وی تأکید کرد: شاید در وقوع برخی کاستی‌ها، دولت فعلی مقصر نباشد، اما این موضوع باعث نمی‌شود که دولتمردان در صدد حل مشکلات بر نیایند. امروز اصلی‌ترین موضوع در کشور اولویت‌بندی است، زمانی که اکثریت نمایندگان ملت موضوعی را در اولویت کار خود قرار می‌دهند، از دولت انتظار می‌رود که آن موضوع را به سرعت رفع و رجوع کند.

سعیدی در خصوص وظایف نمایندگان ملت، عنوان داشت: وظیفه نماینده در مواقع حساس، نقد منصفانه است. نمایندگان مجلس نیز این آمادگی را دارند که اگر نقد آنها از دایره انصاف دور شد، اشتباه خود را بپذیرند. تعامل نیز جزو روحیات نمایندگان است، اما این تعامل تا زمانی وجود دارد که نفر مقابل نیز در مسیر تعاملی باقی بماند.

نماینده مردم مبارکه در پایان تصریح کرد: نماینده مردم در خانه ملت باید به جای مردم فریاد بزند و درد آنها را به گوش مسؤولان برساند./856/ 302/ص


 

ارسال نظرات