۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۴۶۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

مسؤولان عینک را بردارند تا مشکلات مردم را بهتر ببینند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه نمی توان آمپول شادی در جامعه تزریق کرد، گفت: شما مسؤولان! امکانات رفاهی و تفریحی ایجاد کنید تا مردم شادی کنند.
هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علی هاشمی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در همایش تجلیل از 130 رده مقاومت برتر استان، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بلند و رفیع دانست و اظهار داشت: امربه معروف و نهی از منکر را باید در جامعه خود نهادینه کنیم.

وی گفت: خداوند در قرآن می فرماید شما به واسطه امر به معروف و نهی از منکر بهترین امت هستید، از این رو اگر این امربه معروف و نهی از منکر از انسان ها گرفته شود بهترین امت نخواهیم بود.

امربه معروف و نهی از منکر سبب استحکام دین می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی باورهای دینی بسیاری از انسان ها را سست دانست و افزود: باید به منکرها در جامعه تذکر داده و به معروف ها احترام گذاشته شود، جامعه ای سالم است که در آن امربه معروف و نهی از منکر نهادینه شده باشد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه آنچه که سبب استحکام دین می‌شود امربه معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بعد از راهپیمایی 22 بهمن طی سخنرانی فرمودند مردم در راهپیمایی تنها به دلیل این انقلاب و اسلام شرکت کردند و مسؤولان فکر نکنند که این حضور مردم به این معنا است مشکلی وجود ندارد، همین مردم از بسیاری از نا به سامانی ها گلایه هایی دارند از این رو مسؤولان نگویید این ها برای ما آمدند و در راهپیمایی شرکت کردند.

وی ادامه داد: آیا حضور باشکوه و گسترده مردم در راهپیمایی دلالت بر این دارد که مشکلی در کشور نیست؟ خیر، مشکلات و غم ها در کشور زیاد است و باید این مشکلات رفع شود.

مسؤولان! عینک را بردارید تا مشکلات مردم را بهتر ببینید/ نمی توان آمپول شادی در جامعه تزریق کرد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر چشم بینا و گوش شنوا وجود داشته باشد مشاهده می کنیم در همین جلسات بسیاری از مشکلات مردم بیان می شود، نباید سر خود را در برف کنیم و بگوییم هیچ مشکلی نیست، اگر عینک را بردارید و راحت نگاه کنید می‌ بینید مشکلات زیاد است، نباید فیلتر شده مردم را مشاهده کنیم و اخبار را بشنویم.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: اخیرا مردم به امام جمعه مرکز استان نامه نوشتند و اعتراض کردند، این موضوع نشان می‌ دهد مردم راضی نیستند و به همین دلیل نامه نوشتند، مردم نامه نوشتند برای اینکه گلایه مند هستند، این نامه در نمازجمعه معنا دارد.

وی با بیان اینکه نمی توان آمپول شادی در جامعه تزریق کرد، افزود: شما مسؤولان! امکانات رفاهی و تفریحی ایجاد کنید تا مردم شادی کنند، شادی تنها با قلیان کشیدن و ساز و دهل نیست.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه جامعه ایران، اسلامی است، عنوان کرد: چرا برخی می‌ خواهند فرهنگ ما را تفکیک کنند و بگویند اول ایران و بعد اسلام؟ فرهنگ ما اسلامی است و نمی توان اسلام از ایران جدا کرد، اسلام در فرهنگ ایرانی ما نهادینه شده است.

کسانی در جامعه مشکل ایجاد می کنند که درک درستی از انقلاب ندارند

وی اضافه کرد: آن هایی که فریاد وطن پرستی سر می دهند در زمان جنگ کجا بودند، آن هایی که انقلاب را درک نکردند و خود را برای انقلاب نخواستند بلکه انقلاب را برای خود خواستند همان هایی هستند که مشکلات را در جامعه ایجاد می کنند، ما با این افراد مشکل داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: باید همه احساس تکلیف کنند و با حضور حداکثری  خود در پای صندوق ها، رأی بدهند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: رأی باید قربة الی الله باشد، نباید به عمامه رأی بدهیم بلکه باید به تفکر زیر عمامه رأی داده شود و به باطن و عملکرد افراد رأی بدهیم./202/880/ب1

ارسال نظرات