۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۸۴۵۹۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

زن عفیف و پاکدامن به زندگی مشترک متعهد است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پدر و مادر مومن تاثیر شگرفی در شکل گیری فرزند صالح دارند، گفت: زن عفیف متعهد به همسرش می‌شود.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت جانسوز حضرت فاطمه صدیقه(س) در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: عوامل متعددی در ایجاد ساختار وجودی یک انسان نقش دارد.

وی با استناد به آیات الهی چهار عامل را در ایجاد ساختار وجودی انسان موثر دانست و بیان داشت: فرزند حاصل ازدواج مرد و زن است و تاثیر بسزایی در ایجاد ساختاری انسان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه انسان باید در هنگام انتخاب همسر دقت ویژه داشته باشد، ابراز کرد: امروز برخی در انتخاب همسر به چهره فرد اهمیت می‌دهند در حالی که باید در این انتخاب سرنوشت ساز به اموری که قرآن و احادیث به آن اشاره دارند مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند در قرآن کریم از مرد مومن، فروتن و درستکار با عنوان «الرجال قوامون علی النساء» یاد می‌کند منظور از قوامون سالار بودن، حکومت کردن و خشن بودن نیست بلکه به معنای مردی است که کارگزار درستکار زندگی است، چنین مردی می‌تواند هزینه همسرش را تامین کرده و عواطفش را به خوبی جواب دهد چنین مرد جوانمردی می‌تواند معشوقه همسرش باشد.

این مفسر قرآن کریم در تبیین اینکه مرد زمانی تاثیر ارزنده‌ای در خانواده و در تربیت فرزندان دارد که خود معدن ارزش‌ها باشد، تصریح کرد: زن نقش موثرتری نسبت به مرد دارد، زنی که پاکدامن، اخلاق‌مدار، امانتداری، عفیف و درستکار باشد پایبند به قرار دادی می‌شود که بین خود و همسرش تعهد داده است.

این دانشمند فرزانه بیان داشت: خداوند در قرآن کریم پیامبر(ص) را پدر تعلیمی معرفی می‌کند، معلم باارزش تاثیر شگرفی در تربیت و علم آموزی شاگردان دارد.

خطیب مشهور با اشاره به چهارمین عامل که خوراک است، اظهار داشت: اسلام درباره خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها مطالب بسیاری برای زندگی سالم بشر ذکر می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از پدر و مادری همچون پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) با تعلیمی نیکو و طعامی پاک و طیب ساختار وجودی فرزندی مانند حضرت زهرا(س) شکل می‌گیرد و این محصول چهار عامل مهم در شکل گیری ساختاری یک انسان است./813/202/ب1

ارسال نظرات