۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۶۱۱
امام جمعه شهرری:

حضرت زهرا نخستین بانوی شهیده در دفاع از ولایت است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نخستین بانوی شهیده در دفاع از ولایت به شمار می‌روند، گفت: خاکسپاری شبانه حضرت زهرا(س) بیانگر مظلومیت ایشان و ستمی است که غاصبان خلافت در حق ایشان روا داشتند.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز عصر در مراسمی که به مناسبت شهادت مظلومانه دخت گرامی نبی اکرم(ص) در نمازخانه فرمانداری شهرری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت با اشاره به شأن نزول سوره کوثر، گفت: اهل مکه به سبب آن که پیامبر اکرم(ص) صاحب فرزند پسر نبود، ایشان را ابتر مورد خطاب قرار می‌دادند.

وی افزود: دشمنان به تصور آن که پیامبر(ص) فرزند پسر ندارد پس نسل او ادامه نخواهد یافت بسیار خوشحال و مسرور بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به اینکه کوثر به معنای خیر کثیر است، بیان داشت: سوره کوثر در شأن حضرت زهرا(س) بر قلب مبارک پیامبر(ص) نازل شد، خداوند در هنگام نزول سوره کوثر فرمود: «ما به تو خیر کثیر عطا کردیم» و سپس می‌فرماید: «کسانی که تو را ابتر و بی عقبه خواندند خود بی عقبه و بی تبار خواهند بود» خداوند ذره پاک پیامبر(ص) را از حضرت زهرا(س) قرار داد.

امام جمعه شهرری با اشاره به القاب حضرت زهرا(س)، ابراز کرد: ام ابیها، حوراء، انسیه، راضیه، صدیقه و غیره از القاب و کنیه‌های این بانوی عظیم الشأن است که هر یک دریایی از حقایق و باورهایی است که نیاز به تعمق و تدبر فراوان دارد.

وی افزود: راضیه به معنای رضایت به تقدیر الهی است، انسانی که به مقام رضایت می‌رسد در همه حال به خواست الهی راضی و خشنود می‌شود، در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند: «فاطمه را به این دلیل زهرا نامیدند زیرا ایشان هنگامی که در محراب عبادت می‌ایستادند نوری از او برای اهل آسمان درخشش می‌کرد همان طور که ستارگان برای اهل زمین درخشش دارند».

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در تبیین اینکه حضرت زهرا(س) در امر دفاع از مقام ولایت برای همگان الگو و سرمشق است، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) به سبب آن که از مقام الهی امامت دفاع کردند به شهادت رسیدند و ایشان نخستین بانوی شهیده در دفاع از ولایت به شمار می‌روند.

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: خاکسپاری شبانه حضرت زهرا(س) بیانگر مظلومیت ایشان و ستمی است که غاصبان خلافت در حق ایشان روا داشتند./813/202/ب2

ارسال نظرات