۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۸۴۷۰۹
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از درس های سیاسی زندگی حضرت فاطمه

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که عده ای تلاش می کنند که زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) را غیر سیاسی جلوه دهند، گفت: این در حالی است که بخش مهمی از زندگی چنین شخصیت های بزرگ جهان اسلام پیام های سیاسی بسیاری برای جامعه امروز ما دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) که در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، از این بانوی نمونه اسلام به شخصیتی برجسته در جهان برشمرد و گفت: سراسر زندگی این بانوی برجسته جهان، الگویی ارزنده برای همه زنان جهان است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا(س) درس مهمی برای کشور و آحاد جامعه اسلامی است، افزود: زندگی این بانوی ارزنده اسلام، درس های سیاسی بسیاری برای کشورمان دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عده ای تلاش می کنند که زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) غیر سیاسی جلوه دهند، تصریح کرد: این در حالی است که بخش مهمی از زندگی چنین شخصیت های بزرگ جهان اسلام پیام های سیاسی بسیاری برای جامعه امروز ما دارد.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که تنها فسلفه تاریخ انبیا و اولیای الهی را بیان کردن کافی نیست، خاطرنشان کرد: باید در کنار تاریخ ائمه اطهار(س) به درس ها و بخش های سیاسی زندگی آنها نیز توجه کنند، چون این بخش از عبرت های بسیاری برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که زندگی سیاسی ائمه اطهار(ع) باید سبک زندگی امروز سیاسیون ما قرار گیرد، تصریح کرد: شیوه زندگی ائمه معصومین(ع) از انحراف و گمراهی جلوگیری می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به درس های سیاسی زندگی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با بیان این که شناخت انحراف نخستین درس سیاسی زندگی این بانوی بزرگ اسلام است، گفت: بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام، انحراف در امت آن دوران به وجود آمد که حضرت فاطمه(س) با شناخت مناسب از انحراف در جهت مبارزه با آن گام برداشت.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که انحراف در امت پس از پیامبر گرامی اسلام تنها در یک کلمه بود، تصریح کرد: گاهی برای بدبخت کردن یک جامعه تنها یک کلمه نیز کافی است و پس از پیامبر گرامی اسلام یک، جامعه آن دوران با دوری از ولایت زمینه انحراف و تباهی خود را فراهم کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان با اشاره به این که متأسفانه امروز افراد ولایی و بابصیرت را تندرو و افراطی می نامند، بیان داشت: این در حالی است رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی مرهون حضور و تلاش های انقلابیون است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجرای عدالت همواره مورد توجه حکومت حضرت علی(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: اگر همان عدالت علوی در جامعه امروز نهادینه می شد دیگر ما حقوق های نجومی نداشتیم.

وی با بیان این که ارتداد سیاسی خطرناک تر از ارتداد عقیدتی است، تصریح کرد: پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام، حضرت فاطمه(س)خط انحراف را شناخت و حمایت از ولایت بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود ایستادن در برابر انحراف را دومین درس از زندگی سیاسی حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و بیان داشت: بعضی ها علیرغم شعارهایی که بیان می کنند نمی توانند در برابر انحراف ها بیاستند، اما حضرت فاطمه(س) با آخرین لحظه در برابر انحراف ایستاد و از ولایت دفاع و پشتیبانی کرد.

حجت الاسلام غلامی هزینه دادن را یکی دیگر از درس های زندگی سیاسی حضرت فاطمه(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: باید برای مقابله با انحراف های سیاسی در دین خدا هزینه داد که حضرت فاطمه(س) در راه دین این هزینه را پرداخت کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود اطاعت از ولایت را چهارمین درس از زندگی سیاسی حضرت زهرا(س) برشمرد و بیان داشت: این بانوی نمونه اسلام به حتم شهیده راه ولایت هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت لحظه ای درنگ نکرد و آخرین لحظه عمر بابرکت خود پای ولایت ماند، تصریح کرد: ولایت مداری آن بانوی نمونه اسلام باید امروز الگوی جامعه ما به ویژه سیاسیون باشد.

حجت الاسلام غلامی با تأکید بر این که امروز باید انحراف را به خوبی بشناسیم و در برابر آن بیاستیم، خاطرنشان کرد: امروز دفاع و حمایت از ولایت و رهبری یک اصل مهم است که از آن می توان به عنوان بزرگترین درس زندگی سیاسی آن بانوی نمونه اسلام از آن بهره گرفت./202/950/ب1

ارسال نظرات