۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۸۴۷۹۶
امام جمعه ریگان:

حضرت فاطمه دارای بینش عمیق سیاسی بودند

حجت الاسلام رنجبرماهانی گفت: حضرت فاطمه(س) دارای بینش عمیق سیاسی بودند و باید ولایت‌مداری را در شخصیت سیاسی حضرت زهرا(س) ببینیم و در ارزشها و روش‌ های خود بکار ببریم.
امام جمعه ریگان

حجت الاسلام علی رنجبرماهانی امام جمعه ریگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) با تمام وجود از امامت و ولایت دفاع کردند و باید از ویژگی های اخلاقی و خصوصیات بارز این بانوی بزرگ اسلام درس بگیریم.

وی با بیان اینکه باید درباره زوایای زندگی حضرت زهرا(س) مطالعه، بررسی و پژوهش بیشتری صورت گیرد، افزود: باید وقایع و حقایق مهم و تاریخی آن حضرت برای همگان روشن شود و ایشان در بُعد سیاسی همیشه از ولایت حمایت می کردند و در نهایت در راه ولایت نیز به شهادت رسیدند.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: آن حضرت میان بانوان اسلام، محبوب ترین چهره دینی، علمی، تقوایی و اخلاقی در میان مسلمانان و دیگر مردم جهان به شمار می رود و شیوه همسرداری آن حضرت باید الگویی برای همگان باشد.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) دارای بینش عمیق سیاسی بودند، افزود: آن حضرت درس عزت و سرافرازی را به ما شیعیان آموختند و در مقابل انحرافات و فتنه ها ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: امروز شیعه عزت خود را از حضرت زهرا(س) می داند؛ بنابراین باید در همه ابعاد مختلف از رفتار و سیره آن حضرت الگو بگیریم تا به سعادت دست پیدا کنیم.

امام جمعه ریگان ابراز کرد: زنان و دختران جامعه اسلامی ما باید به مسأله حیا توجه داشته باشند؛ زیرا این امر یکی از خصلت های حضرت زهرا(س) است و امروزه متاسفانه دشمنان درصددند تا چهره حیا را از جامعه اسلامی بزدایند، بنابراین باید بانوان در این راستا هوشیار و بیدار باشند.

حجت الاسلام رنجبرماهانی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود درباره شخصیت حضرت زهرا(س) فرمودند «درباره فاطمه زهرا(س) هرچه بگوییم، کم گفته ایم و حقیقتاً نمی‌دانیم که چه باید بگوییم و به چه باید بیاندیشیم، به قدری ابعاد وجود این انسیه حوراء، این ‏روح مجرد و این خلاصه نبوت و ولایت برای ما پهناور، بی‌پایان و درک‌ ناشدنی است که حقیقتا متحیر می مانیم».

وی اضافه کرد: از این رو باید ولایت‌مداری را در شخصیت سیاسی حضرت زهرا(س) ببینیم و در ارزشها و روش‌ های خود بکار ببریم و از عظمت آن حضرت استفاده کنیم./302/9709/ب1

ارسال نظرات