۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۸۴۸۳۵
رییس کمیته امداد امام خمینی:

ریشه های تولید فقر باید خشکانده شود

فتاح با تأکید بر اینکه کار کمیته امداد صدقه جاریه نظام اسلامی است، گفت: حجم 5 میلیون نفری تحت پوشش کمیته امداد زیبنده نظام اسلامی نیست و با تحقق عدالت فاصله دارد.
فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به روز احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد به دست امام خمینی (ره) در چهاردهم اسفند 57 به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت.

وی در ادامه رسیدگی به محرومان و مستضعفان را مأموریت انقلاب اسلامی خواند و افزود: کمیته امداد میراث گرانقدر امام راحل و شجره طیبه ای است که براساس فلسفه فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی شکل گرفته و جلوه ای از بال عاطفی نظام اسلامی است.

رییس کمیته امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام بزرگوار جنگ فقر و غنا را مطرح فرمودند و یک موی کوخ نشینان را بر همه کاخ نشینان ترجیح دادند و از محرومان به عنوان ولی نعمتان نظام اسلامی نام بردند، از امام خمینی (ره) به عنوان امام محرومان و مستضعفان نام برد و اظهار داشت: کار کمیته امداد صدقه جاریه نظام اسلامی است.

وی یادآور شد: براساس فشارها و تحریم های استکبار جهانی، جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، تورم و رکود و سیاست های غلط اقتصادی متأسفانه علی رغم همه توفیقات خدمت در نظام اسلامی، به افزایش فقر در جامعه افزوده است.

فتاح با بیان اینکه حجم 5 میلیون نفری تحت پوشش کمیته امداد زیبنده نظام اسلامی نیست و با تحقق عدالت که شعار اصلی انقلاب اسلامی بوده فاصله دارد، گفت: یک میلیون زن سرپرست خانوار، یک و نیم میلیون سالمند تحت پوشش، دویست هزار یتیم، بیست هزار صعب العلاج، 330 هزار دانش آموز، 72 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگرچه نظام اسلامی در طول 38 سال گذشته خدمات شایانی همچون آب، برق، گاز، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش را از نظر توسعه کمی به دور دست ها برده است اما مجموعه این خدمات ناکافی بوده است و باید به ریشه های تولید فقر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی، افزایش درآمد سرانه ملی و رشد اقتصادی کشور می تواند به ریشه ها پاسخ مناسب دهد، ابراز کرد: دستگاه ها و مسؤولان مانند حمله به استکبار و دفاع مقدس به دشمن فقر حمله کنند؛ بسیج همگانی لازم است تا فقر به حاشیه ها رانده شود، عقب نشینی کند و نابود شود.

فتاح با بیان اینکه نظام اسلامی می تواند، اما عمل صالح انقلابی لازم دارد، گفت: رهبری عزیز انقلاب اسلامی در حکم اعضای هیأت امناء امداد امام را نهادی انقلابی با اهدافی نورانی معرفی فرمودند، کمیته امداد مورد اعتماد رهبری بوده است و این اعتماد قوت قلبی برای ما است.

رییس کمیته امام خمینی (ره) افزود: درآمدهای مردمی کمیته امداد در سال 95 نسبت به 94 اضافه شده است و نشان از آن دارد که اعتماد عمومی افزایش پیدا کرده است، جامعه تحت پوشش کمیته امداد همواره همراه و همگان نظام اسلامی بوده اند و با وجود محرومیت و فقر، خاستگاه شهیدان ما همین محرومان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد کار دائم برای حقوق بگیران نیست، کمک به توانمند سازی اقتصادی را از مأموریت های مهم این نهاد برشمرد و از اعطای وام اشتغال به یکصد هزار مددجو خبر داد و از همکاری نمایندگان مجلس، بانک ها و استانداران در این زمینه تشکر کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کار امداد پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرهزینه است، بر فراگیر شدن چتر حمایتی نظام اسلامی از محرومان تأکید کرد و افزود: پرداخت فراگیر یارانه ها از منظر اجتماعی اقدام عدالت محور نیست و باید به سمت محرومان و مستضعفان سوق پیدا کند./920/پ202/ی

ارسال نظرات