۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۸۴۸۵۲
آیت الله سعیدی:

عده ای با وجود دشمنی آشکار درپی ایجاد رابطه با کفار کینه توز هستند

امام جمعه قم گفت: عجیب است که با وجود نقشه های شوم آشکار، عده ای در فکر ایجاد رابطه با کفار کینه توز هستند و فریب لبخند و ترفندهای آنان را می خورند.
نمازجمعه قم به امامت آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه دوم سوره ممتحنه گفت: از این آیه استفاده می شود کسانی از مؤمنان که می خواهند رابطه سری و دوستی برقرار کنند و از این طریق جلب منفعت یا دفع شری از خود انجام دهند باید بدانند که کفار از همین موقعیت سوء استفاده می کنند و پاسخ دوستی این عده را که می خواهند با دشمنان ارتباط بر قرار کنند را دشمنانه می دهد.

وی افزود: قرآن می فرماید کفار دست و زبان خود را برای وارد کردن ضربه به مسلمانان می گشایند، این تعبیر قرآن کریم حکایت از گستردگی و تنوع آزارهای این دسته از کفار دارد، قرآن می فرماید آرزوی دیرینه کفار این است که مسلمانان کافر شوند.

آیت الله سعیدی با بیان این که یکی از عوامل پیدایش دشمنی در بین انسان ها اختلاف عقیده و باورها است، اظهار داشت: اسلام برای ایجاد رابطه سالم و بدون آسیب بین مسلمانان و غیر آن ها راه هایی را در نظر گرفته است، از این رو هیچ مسلمانی نباید سر خود درصدد ایجاد رابطه سری و دوستی با کفار بر آید.

وی ادامه داد: هرگز نباید توقع داشت که در پاسخ به اظهار دوستی مسلمانان به کفار آن ها هم از در دوستی وارد شوند، ممکن است کفار به دوستی با مؤمنان تظاهر کنند اما هرگز کینه و دشمنی را کنار نمی گذارد، افراد مسلمان از ایجاد رابطه با دشمن هدف های کوتاه مدت و منفت طلبانه دارند اما دشمن از نزدیک شدن به مسلمانان هدف های بلند مدت ویرانگر را دارند که به کفر کشاندن یکی از اهداف شوم است.

امام جمعه قم ابراز داشت: عجیب است که با وجود این همه کینه توزی و دشمنی و نقشه های شوم آشکار باز هم عده ای در فکر ایجاد رابطه با این کفار کینه توز هستند و فریب لبخند و ترفندهای آنان را می خورند.

آیت الله سعیدی با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با گذشت تنها 22 روز از آغاز پیروزی انقلاب با حکم حضرت امام حمایت از نیازمندان در صدر برنامه های انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: هدف اصلی از تأسیس این نهاد کمک مادی و فکری به نیازمندان بود تا حدی که بتوانند روی پای خود بایستند و مستقل شوند، 14 اسفند را روز احسان و نیکوکاری نامگذاری کردند تا مردم عزیز ایران در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت در یک همایش عظیم نیکوکاری دست های پر از محبت خود را بر سر همنوعان نیازمند بکشند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به 15 اسفند آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد و اظهار داشت: این یکی از روزهای پربرکت در جمهوری اسلامی ایران است و هر سال رهبر معظم انقلاب، مسؤولان و مردم به صورت نمادین نهال هایی را غرس می کنند و به این وسیله اهتمام خود را به حفظ محیط زیست نشان می دهند؛ همه باید قطع درختان را به عنوان یک جرم و کار خطا تلقی کنند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله ربانی شیرازی ادامه داد: این فقیه مجاهد یکی از یاران دیرین حضرت امام و از مروجان مکتب اهل بیت(ع) بود، ایشان از نقش آفرینان در پیروزی انقلاب اسلامی و از اعضای مؤثر در مجلس خبرگان قانون اساسی بود؛ پنجشنبه گذشته هم مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی احیاگر فاطمیه برگزار شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به سالروز تأسیس کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور ابراز داشت: این کانون ها با محوریت ائمه جماعات باید مساجد را پایگاه هایی برای تقویت سربازان، منتظران و یاوران امام زمان(عج) قرار دهند، ترویج نهضت خواندن کتاب های دینی باید از جمله فعالیت های این کانون ها باشد.

وی با اشاره به پخش مستندی از سیمای جمهوری اسلامی عنوان کرد: موضوع این فیلم مستند بازدید رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از باغ فدک حضرت زهرا(س) بود، در این مستند مظلومیت حضرت زهرا(س) کاملا مشهود بود چون تنها جایی که به نام حضرت در مدینه بود، مورد بی مهری و بعض دشمنان قرار گرفته بود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ما از شهر مقدس قم از کنار حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و شهر مرجعیت و حوزه های علمیه به دنیا اعلام می کنیم که حضرت فاطمه زهرا(س) خط قرمز امت شیعه، رهبر معظم انقلاب، مراجع و مسؤولان نظام است و سال به سال بر عرض ارادت و تجلیل و تکریم ما نسبت به حضرت زهرا(س) افزوده خواهد شد./1323/پ201/ص

ارسال نظرات