۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۸۴۸۶۵
امام جمعه موقت خرم آباد:

نقض حقوق بشر از دسیسه های آمریکا علیه ایران است

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه آمریکا به دنبال نقض حقوق بشر علیه ایران است، گفت: باید دشمنان ایران را ناتوانان استراتژیک نامید.
امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد، گفت: آمریکایی ها و نزدیکان آنها با نگرانی از ساماندهی محور مقاومت در منطقه از سوی ایران در پی دسیسه هایی همچون طرح نقض حقوق بشر علیه ایران هستند.

وی با اشاره به نگرانی های آمریکا که آنها را وادار به طرح دسیسه هایی علیه ایران می کند، افزود: آمریکایی ها به خاطر نگرانی هایی که از قدرتمندی ایران در منطقه دارند طرح نرمال سازی ایران را مطرح می کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد تبدیل شدن الگوی نظام جمهوری اسلامی به عنوان الگوی مقاومتی را از دیگر نگرانی های آمریکا دانست.

وی با بیان اینکه آمریکا در قالب این دسیسه ها در پی این است که ایران را از کشوری انقلابی به کشوری تعامل گرا تبدیل کند، بیان کرد: باید دشمنان ایران را ناتوانان استراتژیک نامید.

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه به انتخاب فیصل تراد به عنوان نماینده عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل اشاره و عنوان کرد: این انتخاب بیشتر به طنز شبیه است.

وی یادآور شد: عربستان بیش از یک هزار و 500 کودک را در یمن کشته است و 2 هزار و 140 کودک را و بیش از 2 هزار مدرسه و خانه را بر سر مردم در سالهای اخیر ویران کرده است.

ضرورت اهمیت و توجه به منابع طبیعی

امام جمعه موقت خرم آباد منابع طبیعی را سرمایه ای گرانبها دانست و گفت: باید در حفظ و نگهداری این منابع تلاش کرد.

وی روز درختکاری، هفته منابع طبیعی و کاشتن هر درخت با نام و یاد یک شهید را قابل تحسین دانست و تصریح کرد: در این هفته تا سطح نیم میلیون نهال از سوی منابع طبیعی کاشته شود.

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه بیان داشت: از همه مردم دعوت می شود در انجام این کار همکاری داشته باشند.

بازاریان در کسب و کار به حال محرومان توجه داشته باشند

وی با اشاره به پیش رو بودن هفته نیکوکاری، اظهار داشت: هفته نیکوکاری و دیدگاه امام(ره) مبنی بر اهمیت و ضرورت توجه به محرومان و مستمندان است.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه بازاریان نیز در این زمینه، رعایت حال محرومان را در این روزهای پایانی سال مورد نظر داشته باشند، افزود: با رعایت سود عادلانه حلال در کسب و کار به محرومان توجه کنند./9459/201/ب2

ارسال نظرات