۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۸۴۸۷۵
امام جمعه موقت اهواز:

مسؤولان مواظب اظهار نظرهای خود باشند

امام جمعه موقت اهواز با تذکر به رییس جمهور و مسؤولان مبنی براین که نزدیک انتخابات است، گفت: همه باید مواظب اظهار نظرهای خود باشند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره بحرین اخیر خوزستان به ویژه اهواز و برخی شهرستان ها، ابراز داشت: قطعی برق، آب مشکلات و آسیب های موقتی را به همراه داشت و مردم سختی دیدند.

وی با اشاره به این که بحران های اخیر آسیب های بلند مدتی را به همرا دارند و مسؤولان برای آن چاره ای بیاندیشند که نخستین آنها افت علمی، تعطیلی مدارس و مهاجرت از خوزستان و کاهش سرمایه گذاری است، ادامه داد: وزات اقتصاد و امور دارایی در ستاد بحران معافیت مالیاتی را برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در استان هستند به همراه داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که دولت و مجلس شورای اسلامی با کمک نخبگان آسیب های بلند مدت را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنند، گفت: از رهبر معظم انقلاب بابت تذکر دلسوزانه تقدیر می کنیم و تعبیر کردند آنچه که در خوزستان افتاد دل را می خراشد که حقیقتا اینگونه بود،؛ رهبری پدرانه تذکر دادند و نماینده ولی فقیه نیز از این مسأله تشکر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که از مردم خوزستان که با وجود سختی ها اما اجازه کم‌ترین سوء استفاده را به دشمنان و بدخواهان داخلی ندادند تقدیر می کنیم، اظهار داشت: دشمنان می خواهند کمترین آسیب را به مسأله سیاسی تبدیل کنند و همه کشور از بصیرت و حوصله مردم قدردانی کردند.

این مقام مسؤول ادامه داد: از آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان که شخصا در جلسه ستاد بحران شرکت کردند، نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی، کارکنان مجموعه آب و برق، رییس جمهور، وزیران به ویژه وزیر جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر می کنیم.

وی با اشاره به این که رییس جمهور و وزیران با مردم صداقت داشته باشند و بگویند که منشأ ریزگردها و امکانات در چه وضعیتی قرار دارد؛ چرا که اگر آمار غیر واقعی باشد دیگر بر کسی پنهان نخواهد ماند، بیان داشت: خوزستان با توجه به وضعیت ریزگردها استانداردهای بالاتری نسبت به استانداردهای کل کشور لازم دارد؛ در بحث آب، برق، فاضلاب. مصوبات خوبی، تصویب شده که باید اجرا شوند.

امام جمعه موقت اهواز با تذکر به رییس جمهور و مسؤولان مبنی براین که نزدیک انتخابات است و همه باید مواظب اظهار نظرهای خود باشند، افزود: آقای رئیس جمهور هفته گذشته گفته بود عده ای با نشاط و شادی مخالف هستند اما کسی با شادی و نشاط مخالف نیست و روایات عجیبی داریم که بهترین عبادت پس از نماز خوشحال کردن یک مؤمن است.؛ در روایات آمده اگر کسی مؤمنی را خوشحال کرد رسول خدا را خوشحال کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که آقای رییس جمهور دنبال این نباشید که با برگزاری کنسرت ها مردم را خوشحال کنید، و باید به مشکلات مردم پرداخته شود، ادامه داد: از همه کشور حتی روستاهای دور افتاده آمار سنجی شود که چند دغدغه چند درصد لغو کنسرت است.

این مقام مسؤول با اشاره به این که آقای رییس جمهور هر میزان که کشور را در شرایط بد تحویل گرفته اما بگوید که در کاهش بیکاری و اصلاح نظام بانکی چه کرده اند، بیان داشت: کسی شادی را حرام نمی داند و کنسرت باید با ضوابط شرعی برگزار شود اما کنسرت مختلط مشکل کشور را حل نمی کند.

وی تصریح کرد: فضای پیش از انتخابات را به فضای دور از انصاف تبدیل نکنیم و دولت باوجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد به مردم آدرس غلط ندهد؛ مشکل مردم لغو کنسرت نیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که فردا 14 اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امام خمینی(ره) به دستور بنیانگزار انقلاب در سال 58 است که هنوز یک ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود، ادامه داد: این کمیته برای رسیدگی به نیازمندان، محرومان و کسانی که سال های بسیار از حقوق اجتماعی خود محروم بوده اند، تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) پس از کمیته های انقلاب اسلامی به عنوان دومین نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: وظیفه نهاد جمهوری اسلامی کاستن از آلام، درد ها و سختی های محرومان است.

این مقام مسؤول با اشاره به این که از نظر فرهنگی، ادبیات اجتماعی و سیاسی جامعه، نظام جمهوری و مسؤولان همواره باید سخن امام که فرمودند «یک موی شما کوخ نشین ها، زاغه نشین ها را با صد کاخ نشین عوض نمی کنم» را مد نظر داشته باشند، ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب همواره هشدار دادند که روحیه اشرافی گری نباید در میان مسؤولان وجود داشته باشد و محرومان باید ولی نعمت خود بدانیم.

وی با بیان که در زمینه برنامه ریزی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی باید با گذشت زمان کاهش پیدا کنند، ادامه داد: مسؤولان در قوه مجریه و مقننه باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که استضعاف کاهش پیدا کند که البته از تلاش و زحمات کمیته امداد تقدیر داریم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که متاسفانه خوزستان، به عنوان استان غنی و ثروتمند کشور اما در زمینه مددجویان کمیته امداد آمار بسیار بالایی دارد که نشان دهنده محرومیت گسترده در آن است، گفت: باتوجه به آنچه که امام و رهبرمعظم انقلاب می فرمایند دین خود را به محرومان ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به یک شنبه، 15 اسفندماه به عنوان روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، گفت: مسأله درختکاری در آیات قرآن و روایات جایگاه والایی دارد و حفظ این منابع طبیعی در بین همه به ویژه استان خوزستان باوجود ریزگردها ضرورتی به فرهنگ تبدیل شود.

این مقام مسؤول با اشاره به چهارشنبه 9 جمادی الثانی، سالروز درگذشت علامه سید عبدالحسین شرف الدین از علمای ارزشمند دوره معاصر و منشأ خدمت بسیار برای شیعیان، گفت: بخشی مهمی از هویت شیعیان لبنانی مرهون تلاش های این عالم بزرگوار است که کتاب های بسیار ارزشمند را تألیف کرده اند

وی با اشاره به 18 اسفند به عنوان سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است، تأکید کرد: وزارت ارشاد توجه بیشتری به این کانون ها داشته باشد و علاوه بر پایگاه های مقاومت بسیج، هیأت امنا و ائمه جماعات، این کانون نیز خدمات خوبی ارائه داده اند./9453/201/ب2

ارسال نظرات