۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۸۵۳۲۴
امام جمعه بابل:

مردم در خرید روزهای پایان سال به فکر نیازمندان باشند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، گفت: افراد متمکن در خریدهای روزهای پایان سال و در آستانه سال نو به فکر تأمین نیاز محرومان جامعه باشند.
دیدار رییس کمیته امداد بابل با امام جمعه دیدار رییس کمیته امداد بابل با امام جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار مدیر و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) بابل با تقدیر از تلاش های مجموعه این نهاد، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به برکت انقلاب اسلامی و ابتکار امام راحل تاسیس شد و خوشبختانه تاکنون خدمات بسیار گسترده و قابل توجهی را برای خدمت به نیازمندان ارائه کرده است.

وی افزود: خدمت هیج نهاد و مجموعه مؤسسات خیریه همسو با نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) قابل قیاس با خدمت این نهاد مقدس به لحاظ گستردگی فعالیت و به لحاظ فراگیر بودن آن در سطح کشور نیست.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به سابقه درخشان شهرستان بابل در امور خیریه، تاکید کرد: مراکز خیریه متعددی در شهرستان بابل با قدمت زیاد فعال هستند که از جمله آنها مؤسسه خیریه انجمن مددکاری امام زمان(عج) است که قدمت آن به بیش از 43 سال می رسد.

وی با بیان این مطلب که در روزهای پایان سال افراد نیازمند محتاج نگاه ویژه و کمک برای خرید سال نو هستند، اظهار داشت: خانواده های نیازمند زیادی وجود دارند که در زمانی که مردم در حال خرید وسایل و ملزومات خود در آستانه سال جدید هستند، حتی قدرت خرید یک جفت جوراب را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به نامگذاری هفته احسان و نیکوکاری پرداخت و تصریح کرد: با شناسایی افراد نیازمند آبرومند و کمک به این خانواده با استفاده از ظرفیت خیرین توجه جامعه به سمت این دسته از افراد جلب شود.

وی افزود: نیکوکاری و کمک به همنوع در اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و روایات زیادی درباره این کار هم به لحاظ انسان دوستانه و هم به لحاظ شرعی وجود دارد.

امام جمعه بابل اذعان کرد: افراد متمکن وقتی برای خانواده خودشان خرید می کنند به فکر نیازمندان باشند و فرزندان آنها را مانند عیال و فرزندان خود ببینند.

وی ادامه داد: افراد مستضعف و نیازمند عیال خدا هستند و خدا به واسطه نگاه انسان دوستانه افراد به آنها دریچه رحمت خود را به سوی انسان خیر و نوع دوست می گشاید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطالب که احسان کنندگان مورد توجه ویژه خداوند متعال هستند، گفت: ایام عید و سال نو فرصتی مغتنم برای نو شدن و پاک کردن غبار از چهره خود و از چهره نیازمندان است تا در ابتدای سال سفره رحمت الهی بر جامعه گسترانیده شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله شاخصه های نظام اسلامی توجه به نیازمندان است و این با کمک و مشارکت همگانی در این کار با حفظ عزت نیازمندان مورد تأکید است./1313/202/ب2

ارسال نظرات