۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۸۵۳۵۹
راهبردهای انتخاباتی صداوسیما تبیین شد؛

آرایش انتخاباتی رسانه ملی

رییس سازمان صداوسیما در همایش سراسری مدیران رسانه ملی، راهبردها و رویکردهای صداوسیما را در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراها تشریح کرد.
عبدالعلی علی عسکری رییسسازمان صداوسیما

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، رییس رسانه ملی در نشست سراسری مدیران صداوسیما، ضمن تبیین راهبردها و برنامه‌های رسانه ملی در انتخابات ۹۶، تأکید کرد: صداوسیما همه توانایی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه، سالم و رقابتی را بسیج کرده است.

وی افزود: کشور ما مهد دموکراسی است چراکه بهترین نوع دموکراسی یعنی مردم سالاری دینی را برگزیده است، لذا هیچ کشور و نظامی نمی‌تواند خواسته‌اش را به مردم کشور ما تحمیل کند.

آقای «علی عسکری» از سیاست بی‌طرفی صداوسیما در انتخابات یاد کرد و گفت: صداوسیما به اندازه کافی به همه نامزدها برای تبلیغ برنامه‌های خود تریبون می‌دهد و اصل را بر بی‌طرفی گذاشته است.

رییس رسانه ملی با اشاره به تأکید امام ؟ره؟ به رعایت اخلاق و تعهد به صراط مستقیم در انتخابات گفت: مقام معظم رهبری نیز انتخابات را جشنواره‌ای با هدف عالی و ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌دانند که در برگزاری آن باید از هر جنجال و تخریبی پرهیز کرد.

برنامه6مرحله‌ای برای انتخابات

وی در این همایش با تبیین راهبردها و سیاست‌های کلان رسانه ملی در انتخابات پیش رو تصریح کرد: فراهم کردن عدالت رسانه‌ای برای نامزدهای انتخاباتی، رعایت اصل بی‌طرفی، ترویج رعایت اخلاق انتخاباتی از جانب جریان‌های سیاسی و مردم و کاندیداها، ایجاد زمینه برای رقابت برنامه‌محور به جای شکل‌گیری دوقطبی‌ها یا چندقطبی‌های کاذب، ایجاد فضای عقلانی و قانونی انتخاباتی به‌جای فضای احساسی و غیر قانونی و اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و سریع اقدامات مجریان و ناظران انتخابات و اخبار انتخاباتی، جلب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، آگاهی و بصیرت‌بخشی به جامعه برای انتخاب اصلح در دستور کار رسانه ملی قرار دارد.

رییس صداوسیما عنوان کرد: برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما در 6 مرحله طراحی شده که برنامه‌های تبیینی انتخابات از ۲۴ بهمن‌ماه آغاز شده است و تا هشتم فروردین‌ماه ادامه خواهد یافت و بعد از آن برنامه‌های تبلیغی و فراخوان آغاز می‌شوند.

آقای علی عسکری همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم صداوسیما برای آگاهی رسانی به مردم و امید آفرینی در جامعه گفت: در مدت ۲۰ روز تبلیغات برای هر یک از نامزدها، هزار و ۲۱۰ دقیقه فرصت تبلیغ در شبکه‌های صدا و سیما در نظر گرفته شده است.
 

50سریال در صف تولید
عسکری با بیان اینکه با وجود واگذاری حق انتشار صدا و تصویر به صداوسیما در قانون اساسی، اما سازوکاری برای نظارت بر این موضوع وجود نداشت گفت: با توجه به اهمیت موضوع و بر اساس نظر رهبری معظم درخصوص مسوولیت رسانه ملی در موضوع انتشار صوت و تصویر فراگیر، رسانه ملی در اقدامی تاریخی، سازمانی جدید به نام «سازمان تنظیم مقررات انتشار صوت و تصویر در فضای مجازی» ایجاد کرد که کاری مهم بود.

دکتر عسکری با اعلام اینکه امروز حدود ۵۰ سریال تلویزیونی درحال تولیدند خاطرنشان کرد: با همت گروه‌های تولیدی و برنامه‌ساز و تلاش روزافزون آن‌ها، در این چند ماه چندین سریال تولید که از شبکه‌های سیما پخش شده و برای نوروز نیز برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است و پیش‌بینی‌های لازم برای تولید برنامه و سریال برای ماه مبارک رمضان سال آینده، فصل تابستان، ماه محرم و ... شده است. وی با بیان اینکه این اقدامات بدون اضافه شدن حتی یک ریال به بودجه سازمان به انجام رسیده است تأکید کرد: این توفیق حاصل همت، تلاش و غیرت کارکنان رسانه ملی است.

منافع ملی در وحدت و انسجام

آقای «رحمانی فضلی» وزیر کشور نیز در این همایش با بیان اینکه انتخابات و حاکمیت مردم بر سرنوشت از مهم‌ترین آثار انقلاب اسلامی است گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری رأی مردم حق‌الناس است و بر ماست که این حق را رعایت و از آن صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای منحرف کردن اذهان مردم کشور خود در خارج از مرزهاست، بیان کرد: دشمن در منطقه به دنبال همگرایی بین مخالفان جمهوری اسلامی است و آنچه پاسخگوی چنین فتنه‌ای در منطقه و در سطح بین‌المللی است انسجام، وحدت، کارآمدی، امید و نشاط، همبستگی و تابعیت از رهبری است و انتخابات می‌تواند در ایجاد انسجام ملی و تأمین منافع کشور، مؤثر باشد.

وزیر کشور افزایش نارضایتی در میان مردم را از سیاست‌هایی دانست که دشمن در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای ضربه زدن به نظام دنبال می‌کند و گفت: به‌رغم گسترش رسانه‌های نوظهور در فضای مجازی و افزایش شبکه‌های معاند ماهواره‌ای، صداوسیما کماکان مرجع داوری و قضاوت مردم است و این مرجعیت افزایش نیز یافته است و ما باید با جلب اعتماد مردم و تأمین و پیگیری مطالبات آن‌ها این مرجعیت را تقویت و حفظ کنیم.

نقش تعیین کننده رسانه ملی در حوادث مهم

آقای «کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان نیز در این همایش با بیان اینکه توجه به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی به عنوان اجماع و اعمال حق تعیین سرنوشت مردم، جایگاه خطیر و اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم میزان و معیاری برای نشان دادن اعتماد و اطمینان مردم به نظام سیاسی است و ما باید بکوشیم انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی درخصوص نقش رسانه ملی در این زمینه گفت: نقش رسانه ملی در تمام حوادث، بحران‌ها و برهه‌های انقلاب، نقشی تعیین کننده و اثر گذار بوده است. رسانه ملی با تشریح اصل ۱۱۵ قانون اساسی در خصوص ویژگی‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند شرایط لازم برای حضور اشخاص در صحنه انتخابات را تشریح کند.

کدخدایی با اشاره به مستندهای خوبی که در زمینه‌های مختلف در رسانه ملی تولید شده است، یادآور شد: برای بالا بردن ضریب اطمینان مردم به انتخابات می‌توان کار عظیم هیأت‌های نظارتی و اجرایی انتخابات را در مستندهایی به تصویر کشید و نقش دستگاه‌ها را در این زمینه برای مردم تبیین کرد. صداوسیما می‌تواند با آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم قوانین انتخابات را به مخاطبانش آموزش دهد./1325//102/خ

ارسال نظرات