۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۸۵۵۴۳
سردار دهقان:

در تولید علم نگاه ما بومی است

وزیر دفاع با بیان اینکه تامین امنیت و دفاع ملی باید اعتماد آفرین باشد گفت: در تولید علم نگاه ما بومی است.
دهقان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع در حاشیه همایش ملی بهره وری در بخش دفاع در جمع خبرنگاران درخصوص موضوع بهره وری گفت: به طور عمومی وقتی موضوع بهره وری مطرح می شود به این معناست که واحدهایی که در اختیار داریم چگونه مصرف کنیم تا بیشتر خروجی را از آن کسب کنیم در بخش دفاع آنچه محصول تمام عناصر است بحث تامین امنیت و دفاع ملی است و این امر باید در سطح باشد که اعتماد آفرین بوده و از سوی دیگر برای کسانی که تهدیدکننده هستند قابل پذیرش باشد.

سردار دهقان ادامه داد: هر سازمانی با محدودیتهای مالی مواجه است به همین جهت باید منابع را به گونه ای استفاده کنند که بیشترین نتیجه را به دست اورند در نیروهای مسلح به دلیل وجود عنصر فرماندهی و اینکه اراده ای بر این سازمان حاکم است نسبت به بقیه سازمانها وضعیت متفاوتی وجود دارد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: بحث تولید، آموزش و بکارگیری پیوسته اقدامات از فعالیتهای دفاعی است یعنی اینگونه نیست که ما سیستم یا سلاحی را برای نیروهای مسلح تولید کنیم و سپس ان را رها کنیم بلکه افراد بکارگیرنده نیز باید آموزش ببینند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص صادرات علم در این سازمان تصریح کرد: به دلیل اینکه نگاهمان در تولید علم نگاه بومی است تا دشمنان نتوانند برای ما تصمیم بگیرند ما از اقدام و عمل بازدارنده به طور طبیعی باید در حوزه تولید علم بومی را افزایش دهیم و این امر هم اکنون در تولید دانش و فناوری در این سازمان وجود دارد.

وی گفت: یعنی آنچه داریم می توانیم صادر کنیم ما صادرات قابل قبول و مشتریان خوبی داریم که محصولات ما را دریافت می کنند./1325//102/خ

ارسال نظرات