۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۸۵۶۷۲
آیت الله عالمی:

وحدت نیروهای انقلابی امری ارزشمند و ضروری است

نماینده خبرگان با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: اگر آقایان جامعه و افراد را به این نتیجه برسانند که به صورت ید واحده پشت سر رهبر انقلاب حرکت کنند، بسیار ارزشمند و قابل احترام است.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در ملجس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر لزوم وحدت نیروهای مؤمن و انقلابی برای رفع مشکلات کشور گفت: اصل وحدت یک ریشه معرفتی و قرآنی دارد.

وی افزود: وحدتی که در امور اجتماعی و سیاست داریم به معنای چنگ زدن به حبل الله است، این چنگ زدن به حبل الله معیار وحدت است؛ هر کسی که واقعا به ریسمان الهی چنگ بزند در مجموعه مؤمنان و طلب کنندگان وحدت حضور دارد و در مسیر آن ها شریک است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسانی که به غیر از ارزش های الهی و معنوی فکر کرده و به آن عمل می کنند در خیمه واحد حضور ندارند، اظهار داشت: قرآن می فرماید چنین افرادی به ریسمان الهی چنگ نمی زنند.

وی ادامه داد: اصل وحدت بسیار خوب است، این وحدت باید بر معیار معنوی توحید و در شرایط سیاسی ارزش های انقلابی و اسلامی باشد، همان ارزش هایی که حضرت امام می خواست در کشور حاکم باشد و اکنون نیز ترجمه راه دعوت به وحدت بعد از حضرت امام دقیقا فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله عالمی با بیان این که کسی نمی تواند مدعی وحدت بوده؛ اما با اندیشه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب زاویه داشته باشد، ابراز داشت: حقیقت و جوهره وحدت از نظر اعتقادی و سیاسی پیروی از ولایت و عملی کردن رهنمودهای ایشان است.

وی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب، عنوان کرد:  اگر آقایان جامعه و افراد را به این نتیجه برسانند که به صورت ید واحده پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند بسیار ارزشمند و قابل احترام است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این وحدت باید تحقق یابد؛ اما نباید این گونه باشد که ظاهر عنوان و شعار یک چیز باشد؛ ولی در مرحله اجرا و عمل  همخوانی نکند؛ این وحدت باید بر محور فرمایشات و ارشاد رهبر معظم انقلاب به وقوع پیوند./1323/ 302/ص

ارسال نظرات