۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۸۵۷۸۲
آیت الله نوری همدانی:

ایمان و معنویت عامل پیروزی بر دشمن است

حضرت آیت الله نوری همدانی ایمان و معنویت را عامل پیروزی بر دشمن برشمرد و عزت و اقتدار اسلام را برگرفته از روحیه جهاد دانست.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از اعضای مراکز تعالی معنوی فرماندهان کوثر، سپاه امام علی(ع)، مرکز ولایت سازمان بسیج و برادران و خواهران آموزش و پرورش تهران با اشاره به اهمیت جهاد در آموزه های اسلامی عنوان کرد: مسأله جهاد در راه خدا از موضوعاتی است که بارها در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است و رمز عزت و قدرت اسلام در موضوع جهاد نهفته است.

وی افزود: خداوند متعال زحمت و تلاش کسانی که در راه خدمت به جامعه گام بر می دارند را بی نتیجه نمی گذارد و مجاهدانی که در این عرصه مشغول خدمت هستند از اجر الهی برخوردارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: دین اسلام هرگز اجازه نمی دهد که انسان در برابر ظلم و ستم ساکت باشد و ضرورت جهاد در برابر ظلم و ستم باعث شده تا تربیت شدگان مکتب دین در برابر مستکبرین آرام و بی تفاوت نباشند.

وی با اشاره به تفاوت جنگ و جهاد از نظر اسلام خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام، جنگ با جهاد تفاوت زیادی دارد به طوری که جنگ حربه ای برای زورگویی و تسلط حاکمان بر آب و خاک کشورها است اما جهاد به معنای تلاش برای از میان برداشتن ظلم و ضد ارزش ها و جایگزین کردن عدالت و ارزش های الهی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در تفکر اسلامی ایمان و معنویت راهبرد اصلی در پیروزی بر دشمن است و در زمان پیامبر(ص) نیز لشکر اسلام با تعداد اندکی بر لشکریان انبوه دشمن پیروز می شدند که علت اصلی آن روحیه معنویت و ایمان آنها بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: شایعه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی با اراده، ایمان و اخلاص حزب الله از بین رفت و با اینکه ارتش اسرائیل از مجهزترین سلاح ها بهره می برد اما در جنگ غزه و لبنان در برابر نیروهای اندک حزب الله که مجهز به سلاح ایمان، تقوا و اخلاص بودند شکست خورد.

وی حفظ و ماندگاری یاد شهدا را از مهمترین وظایف نسل کنونی دانست و ابراز کرد: در 8 سال دفاع مقدس، جوانان مخلص و با ایمان ایران اسلامی با نثار جان خود، باعث شکست دشمن شدند و همانگونه که رهبر انقلاب هم فرمودند، نباید اجازه داد تا یاد و خاطره جانبازی ها و ایثار و استقامت رزمندگان جبهه حق از بین برود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: این یک قاعده الهی است که اگر ملتی جهاد نکند، حکومت، علم و ارزشها به آنها داده نمی شود و این جهاد و ایثار مردم بود که باعث شد تا نظام شاهنشاهی از بین رفته و حکومت الهی با حاکمیت ولایت فقیه شکل بگیرد./872/پ202/ص

ارسال نظرات