۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۸۵۸۶۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تقویت و ارتقای معنویت مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه در برابر جنگ نرم دشمنان است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه و طلاب در مقابله با جنگ نرم دشمنان، تقویت و ارتقای معنویت و توسل و اتکال به خداوند در جامعه است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان، با اشاره به مقام والای شهیدان راه حق، اظهار کرد: مقام شهادت برخاسته از گفتمان مقاومت و جهاد اكبر است.

وی با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ»، افزود: در مسير تقوا همراهي و تبعيت از صديق اكبر حضرت امیرالمؤمنین (ع) و صديقه کبرا فاطمه زهرا (س) بهترين و دقیق‌ترین راهکار حرکت است؛ چراکه این بزرگواران در قلّه‌های شرف و بزرگواری قرار دارند و سبک زندگی و طریق بندگی آنها ما را به مقصود اصلی می‌رساند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در ادبيات انتظار و روايات مربوط به ياران حضرت ولي عصر (عج) اين موضوع به‌وضوح نمايان بوده و اگر به این روایات نگاه کنیم می‌بینیم ادبیات آنها، ادبیات مبارزه و حماسه است.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: همت و آرمان‌های افراد در خواسته‌ها و نیازهایشان دیده می‌شود و ما با مراجعه به سفارش‌ها و خیرخواهی بزرگان دین به مقام والای شهید و شهادت پی می‌بریم.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) در نامه 53 می‌فرماید: «وَ أَنَا أَسْأَلُ اللَّهَ بِسَعَةِ رَحْمَتِهِ وَ عَظِيمِ قُدْرَتِهِ عَلَى إِعْطَاءِ كُلِّ رَغْبَةٍ ... وَ أَنْ يَخْتِمَ لِي وَ لَكَ بِالسَّعَادَةِ وَ الشَّهَادَةِ» و مقام شهادت را برای خود و یاران خاصش درخواست می‌کند یا در حق یکی از فرماندهان باوفایش به نام هاشم بن عتبه معروف به هاشم مِرقال چنین دعا می‌کند که «اللّهم ارزقنا الشّهاده فی سبیلک و المرافقه لنبیّک».

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: البته این شهادت‌طلبی منشأ خاصی به نام تصحیح مفهوم مرگ و زندگی در سبک زندگی انسان دارد و اینکه انسان دنیا را مقدمه آخرت بداند و تلاش و جدیت در مسیر رضایت پروردگار را در اولویت دغدغه‌مندی خودش قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر این تلاش و دغدغه در زندگی انسان شکل گرفت خداوند یار و یاور او خواهد شد و آن‌وقت است که به تعالی روحی و معنوی می‌رسد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: فناوری معنویت و توسل و اتکال به خداوند تنها فناوری است که دشمنان دین با تمام ابزارهای رسانه‌‌ای و تجهیزات نظامی توان رویارویی و مقابله با آن را ندارد و این نقطه قوت جوانان مؤمن و انقلابی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی اظهار کرد: امروز وظیفه حوزه‌های علمیه در جنگ نرم تقویت و ارتقای همین راهبرد اساسی است تا با این روحیه جهادی و معنویت و تلاش در عرصه‌های علمی در برابر طواغیت زمان مجاهدت کنند و مشمول این حدیث پیامبر باشند که فرمود: «مَنْ طَلَبَ الشَّهَادَةَ صَادِقًا أُعْطِيَهَا وَلَوْ لَمْ تُصِبْهُ»./9314/202/ب1

ارسال نظرات