۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۸۶۱۷۵
امام جمعه بهشهر:

همراهی علم و تقوا موجب تعالی و سعادت حقیقی می شود

امام جمعه بهشهر با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، گفت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر چهارشنبه شب در مراسم جشنواره خیران مدرسه ساز و مدرسه یار این شهرستان، با اشاره به اهمیت علم و دانش از نگاه اسلام، گفت: در دین مبین اسلام به علم آموزی و تعلیم و تربیت توجه ویژه و خاصی شده است.

وی با بیان این که تقویت ساختارهای علمی و آموزی در هر جامعه ای یک ضرورت مهم است، افزود: مسیر رشد و تعالی یک جامعه با تقویت بعد علمی و آموزی همواره می شود.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور توسعه و تقویت مراکز علمی استفاده کنیم، تصریح کرد: مدارس خط مقدم تربیت و پرورش آینده سازان این کشور است که باید به این جایگاه توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در میان نسل جوان گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان و نوجوان خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون بداریم و این رسالت از مدارس آغاز می شود.

وی با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از قرآن کریم به عنوان بزرگترین کتاب هدایت بشریت یاد کرد و گفت: این کتاب آسمانی به عنوان آخرین معجزه پیامبر رحمت، بزرگترین مسؤولیت آرمانی قرآن کریم هدایت به خوبی ها، نیکی، زیبایی ها و کمال است که انسان را به رشد رسانده و نقص و ناتوانی را از انسان دور می کند.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر ادامه داد: قرآن کریم به عنوان آخرین معجزه پیامبر گرامی اسلام مجموعه انسان ها را تقسیم بندی کرده و سطح درجه بندی افراد را نشان می دهد که برخی را بی نهایت بد می داند که اگر در زمره حیوانات قرار گیرند هم بدترهستند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که کتاب برای هدایت و پیامبر برای راهنمایی آمده است، خاطرنشان کرد: اما انسان های نادان به آن پشت کردند و فاصله گرفتن از کتاب الهی و پیامبر موجب انحراف آنها شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: گروهی از نظر قرآن جزء مؤمنان هستند که بندگی می کنند و به عالم غیب امید دارند و اهل خیر و نیکی کردن به دیگران هستند و زکات می بخشند و خیرات می کنند و از آنچه خداوند به آنان عطا کرده می بخشند و انفاق می کنند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که گروه دیگری از نظر قرآن، مؤمنان ناب بوده که خیرالعباد هستند، گفت: اگر جامعه با معارف قرآن بیشتر آشنا شود، برگزیده تر خواهد بود که برترین بندگان خداوند آنانی هستند که وقتی انفاق می کنند خود لذت می برند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که شهدا خیرالعباد هستند که بزرگترین ایثار را انجام دادند و بدون توقع با خدا معامله کردند، تصریح کرد: خیران نیک اندیش هم باید با خدا معامله کنند و خود از احسان خود، لذت ببرند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که بندگان خوب خدا زبان شکر و سپاس دارند و این جمع با برکت با هدایت قرآنی خیرات می کنند، خاطرنشان کرد: انجام کار خیر که نفع عمومی برای جامعه داشته باشد به حتم پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برای فرد خیر در پی خواهد داشت.

امام جمعه بهشهر با بیان این که در همه عرصه ها باید با اخلاص باشیم و بدانیم رضایت خداوند مهم ترین مسأله است که باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: عمل بدون اخلاص تاثیرگذار نیست و پاداشی نیز برای انسان در نظر گرفته نمی شود.

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که رمز موفقیت ما در اخلاص است، بیان داشت: اگر برای خداوند خالص نباشیم بسیاری از اعمال ما پسندیده نخواهد بود.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که خداوند افراد خالص را می پذیرد و خالص بودن عمل بسیار مهم است، تصریح کرد: باید کارهای خود را خالص کنیم و همه کارهای ما برای رضای خداوند باشد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که خلوص نیت یکی از مهم ترین مسائلی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: عمر انسان دوام و پایداری ندارد و به همین دلیل باید در جهت خیر و نیکی سپری شود.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که انسان تا جایی که می تواند باید خیرخواه و خیراندیش باشد، تصریح کرد: سعادت و تعالی حقیقی در گرو انجام کارهای خیر است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که انسان با انجام های کارهای خیر در نزد خداوند متعال از یک ارج و قرب بسیاری برخوردار خواهد شد، گفت: یکی از بهترین صفت و حالت های بشر متعالی خیر رساندن به دیگران است./1317/202/ب2

ارسال نظرات