۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۲۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی تعطیلی ندارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی، گفت: فعالیت و کار فرهنگی، مذهبی و تبلیغی تعطیلی ندارد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز، از ساماندهی مناطق تفریحی و گردشگری استان به‌ منظور رعایت بهتر و بیشتر شئون اسلامی خبر داد.

وی با اشاره به رسالت مستمر روحانیان برای ارتقای بُعد معنوی و فرهنگی جامعه، اظهار کرد: کار فرهنگی و مذهبی تعطیلی ندارد؛ اما در موقعیت‌ها و شرایط مختلف، خلاقیت در آن نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی فضاسازی مناسب اماکن و مناطق تفریحی و گردشگری را از امور ضروری و تأثیرگذار در ایام تعطیلات نوروزی دانست و افزود: تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری یک منبع بزرگ تولید اقتصادی بوده و صنعت توریسم و جذب گردشگر در دنیا به‌عنوان یک منبع بزرگ اقتصادی نقش بسزایی در اقتصاد جامعه دارد؛ ازاین‌رو تأمین نیاز فرهنگی و مذهبی مردم در این ایام از حقوق آنها است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بر رعایت شئون اسلامی ازجمله حجاب و اخلاق در مناطق تفریحی و گردشگری تأکید کرد و گفت: در این زمینه انجام کارهای فرهنگی از ارزشمندترین کارها است که باید مورد توجه روحانیان و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه باشد.

وی به حضور گسترده و چشم‌گیر زائران حرم مطهر رضوی و گردشگران از اقصی نقاط کشور در خراسان شمالی و گذر به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: امید می‌رود با همکاری سایر نهادها، شرایط مناسبی برای حضور مسافران در مناطق گردشگری استان ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اگرچه امسال تلاش‌های خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفت؛ اما لازم است با تلاش مضاعف و انگیزه جدید و با ایجاد امید، نشاط و خودباوری تحقق این شعار را وظیفه‌ای همگانی در آینده هم دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهای مقدسی است که با هدف اعتلای فرهنگ اسلامی ناب محمدی بنا شده است، افزود: یکی از رسالت‌های این نهاد ارتقای بصیرت دینی و اسلامی در بین اقشار مختلف مردم است.

وی با اشاره به لزوم بصیرت در زندگی و تلاش دشمن برای نفوذ در بدنه نظام، گفت: بر اساس دستورات اسلامی در سبک زندگی دینی، بصیرت یکی از مهم‌ترین ملزومات زندگی است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به جنگ احد، اضافه کرد: در جنگ احد اگر تعدادی از مسلمانان با بصیرت نبودند چه‌ بسا با کوتاهی تعداد دیگر، ممکن بود پیامبر اسلام(ص) هم به شهادت برسد؛ از این رو امروز دشمن از طریق رابطه برای ایجاد نفوذ در بدنه نظام تلاش می‌کند؛ به همین دلیل وظیفه تشکل‌های دینی، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی و همه آحاد مردم، هوشیاری و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در همه زمینه‌ها است./9314/202/ب2

ارسال نظرات