۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۶۸۱۲
مشاور دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی مساجد کشور مطرح کرد؛

کانون مساجد سدی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان

مشاور دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور به انجام فعالیتهای فرهنگی هنری کانونها و جذب حداکثری جوانان اشاره کرد و گفت: فعالیت این کانونها سدی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.
کانون مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی رضا شاه فضل، مشاور دبیرستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور ظهرامروز در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس کانونها که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: امروز دشمنان از ابزار و شیوه های گوناگون برای ضربه زدن به جامعه، فرهنگ و باور جوانان استفاده می کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه، افزود: این معضل فرهنگی، اجتماعی از آثار زیان بار توطئه ها و دسیسه های دشمن در فضای مجازی، اینترنت و ماهواره ها است.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی، بیان داشت: نمی توان ماهواره، اینترنت و فضای مجازی را حذف کرد بلکه باید با انجام فعالیتهای فرهنگی تهدیدهای این فضاها را به فرصت تبدیل کرد.

برنامه ریزی فرهنگی راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن

وی برنامه ریزی فرهنگی را راه مقابله با توطئه های دشمنان عنوان کرد و گفت: در این زمینه کانونهای فرهنگی هنری باید برنامه ریزی منسجم و مداومی داشته باشند.

مشاور دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور الگو گرفتن از سیره اهل بیت(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی را راه مقابله با هجمه های دشمنان دانست و افزود: با درس گرفتن از زندگی و سیره اولیای الهی می توانیم در مبارزه با توطئه های دشمنان پیروز میدان باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت آشناسازی نسل جوان با تعالیم قرآن، اهل بیت(ع)، افزایش محبت مردم به دین و تقویت انس با خداوند، خاطرنشان کرد: از فرصت کانونها باید در جهت تقویت فرهنگ دینی و آشنا کردن مردم با تعالیم دین استفاده کرد.

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر اینکه در کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید برای کسانی که قصد برگشت دارند، برنامه ریزی شود، بیان داشت: تقویت فرهنگ دینی بین نسل جوان و نوجوان باید در کانونها مورد توجه قرار گیرد.

وی هنر کانونهای فرهنگی هنری مساجد را جذب حداکثری و اصلاح عنوان کرد و گفت: مدیران و اعضای کانون باید تلاش کنند جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشند./9459/202/ب2

ارسال نظرات