۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۸۶۸۳۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

غفلت از فرهنگ دینی، تهدیدی برای فرهنگ جامعه است

مدیرکل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت تولید محصول فرهنگی و دینی برای ارتقای فرهنگ جامعه، گفت: غفلت از فرهنگ دینی تهدیدی برای فرهنگ جامعه است، در این راستا باید هوشیار باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: فعالیت کانونها باید با محوریت رسالت آنها باشد.

وی با بیان اینکه کانونهای فرهنگی هنری مساجد فرصتی فرهنگی هنری است، افزود: از این فرصتها در نظام جمهوری اسلامی برای تقویت جوانان استفاده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه فعالیت در دو عرصه فرهنگ و هنر، رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد است، خاطرنشان کرد: در این فعالیتها نباید تنها به یک بخش فرهنگ و یا هنر توجه شود.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای تقویت و ارتقای جنبه های معنوی در جامعه، اظهار داشت: باید از فرصت کانونهای فرهنگی هنری مساجد در این زمینه استفاده کرد.

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه ما ایرانیان صاحب دو فرهنگ متعالی دینی و ملی هستیم، عنوان کرد: باید به این دو توجه داشته باشیم، چرا که اگر شعار ما تقویت فرهنگ ملی باشد و از فرهنگ دینی غافل شویم، تهدیدی برای فرهنگ جامعه است.

وی کم توجهی به فرهنگ چه ملی و چه مذهبی را خطر آفرین دانست و گفت: باید تلفیقی بین فرهنگ ملی و مذهبی در کانونهای فرهنگی هنری ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه در کانونهای فرهنگی هنری مساجد هنر باید در جهت ارتقای هنر، هنرمند، ارتقای جامعه و ارتقای جنبه دینی و معنویت باشد، افزود: در کانونها باید در پی هنر متعالی باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: برای انجام رسالت خویش در حوزه فرهنگ و هنر باید به دنبال تولید محصول فرهنگی برسیم./9459/203/ب2

ارسال نظرات