۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۸۶۹۳۱
آیت الله طبرسی:

برای بقای انقلاب اسلامی باید فرهنگ رضوی را گسترش دهیم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برای بقای انقلاب اسلامی باید فرهنگ رضوی را گسترش دهیم، فرهنگی غنی و سرشار از علوم اهل بیت که به تنهایی برای رسیدن به سعادت کافی است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی در مرکز استان گفت: ایجاد نمایندگی های آستان قدس در استانها از جمله استان شهید پرور و عالم پرور مازندران از نعمت های حضور ولایت است و این اقدامات موجب می شود امام رضا (ع) به نوکران درگاهش نگاهی بیندازد.

وی با اشاره به اینکه فقط تبرک حضور آستان قدس رضوی در مازندران برای ما می ماند، خاطرنشان کرد: برای بقای انقلاب اسلامی باید فرهنگ رضوی را گسترش دهیم، فرهنگی غنی و سرشار از علوم اهل بیت که به تنهایی برای رسیدن به سعادت کافی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه دشمنان با جمهوری اسلامی محافظه کار مخالف نیستند، تاکید کرد: همواره بایستی با گسترش فرهنگ زیارت، زمینه ساز حضور مشتاقان حضرت رضا(ع) را در مشهد مقدس را فراهم کنیم تا این پایتخت فرهنگ جهان اسلام بیش از پیش در جهان بدرخشد و تمدن ایرانی اسلامی را به نمایش بگذارد.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره به پشتوانه حضور امام رضا (ع) اسلام غنی را به عالم منتشر می کند، گفت: ارادت به حضرت رضا (ع) از قدیم در بین مردم مازندران وجود داشته و در آن زمان با برپایی چاوشی‌خوانی به بدرقه و استقبال زائران حضرت می‌رفتند چرا که زائر امام رضا (ع) همواره در بین مردم محبوب بوده و هست و از آن می‌توان به عنوان یک فرهنگ تاریخی امام رضایی نام برد که موجب افتخار مردم مازندران است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با همکاری استانداری و شهرداری زمینی برای احداث زائر‌سرا اهدا شده است، افزود: زائرسرایی در مشهد الرضا در حال ساخت است تا برای افراد کم‌بضاعت هزینه کمتری برای سفر به حریم رضوی در بر داشته باشد و زیارت به کام میهمانان حضرت گوارا باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهانخواران عالم نسبت به جمهوری اسلامی همان دشمنی های سابق را اعمال می کنند، گفت: با عنایات حضرت صاحب الزمان دشمنان دون پایه ایران اسلامی نمی‌توانند کاری از پیش برند و امروز نیز برای استمرار این نظام و انقلاب باید یک فرهنگ دینی را احیا کنیم و نباید این فرهنگ کمرنگ شود، چرا که دشمن نه با جمهوری اسلامی، بلکه با این فرهنگ غنی رضوی مخالف است و از نوجوان ۱۸ ساله مدافع حرم ما می ترسد.

آیت الله طبرسی با مقایسه دو انقلاب ایران و مصر بیان کرد: امروز اقتدار مردم ایران پس از پیروزی در انقلاب اسلامی و وضعیت انقلاب مصر را می‌بینیم جایی که رهبران انقلاب اسلامی ایران همواره در تاریخ جاوید مانده اند اما شاهد آن هستیم که رهبر انقلاب مصر به زندان افتاده است، چرا که آنها راه را گم کردند و سرانجام گمراهی تباهی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: اگر امروز ایران اسلامی دارای عظمت و عزت در بین سایر کشورهاست به برکت وجود مقام معظم رهبری است و با وجود همه دشمنی‌های آنها اما باز مقتدر و مستحکم در برابر دشمنان ایستاده‌ایم.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه مردم استان مازندران در ایام شهادت امام رضا حضور پر شوری در آستان حضرت رضا (ع) دارند، افزود: هر بخش، روستا و شهر استان ولایتمدار مازندران در دهه آخر صفر در مشهد الرضا حضور دارند و این مهم بیانگر وجود علاقه‌ در عمق جان مردم این استان به اهل بیت است.

وی با بیان اینکه استان مازندران دارای بیشترین تعداد سادات در کشور است، خاطر نشان کرد: به همین دلیل پرچمی از سوی آستان حضرت معصومه (س) در جمع سادات استان رونمایی و به آنها تقدیم شد./203/1317/ب1

ارسال نظرات