۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۷۳۸۲
نماینده مردم تاکستان در مجلس:

بخش اعظم مشکلات اقتصادی به دلیل سوء مدیریت مسؤولان است

طاهرخانی با اشاره به فقر موجود در سطح کشور، خواستار عمل کردن مسؤولان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شد.
طاهرخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهمن طاهرخانی امشب در جلسه هم اندیشی طلاب و فضلای شهرستان تاکستان که در دفتر قزوینی ها برگزار شد، با بیان اینکه عید زمانی شادی آور است که فقر در جامعه وجود نداشته باشد، گفت: در دورانی که قائم مقام دادگستری استان قزوین بودم گاهی با مردمی روبه رو می شدم که خرج روزانه زندگی خود را نداشتند و کم و بیش با مسأله فقر در جامعه آشنا بودم، اما از هنگامی که نماینده شدم چون بیشتر با مردم ارتباط دارم به عمق این مسأله پی برده و دانستم این مسأله بسیار عمیق است و هیچ توجیهی نیز برای آن وجود ندارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس با اشاره به اینکه خط قرمز مسؤولان باید ولایت باشد، اظهار داشت: همه مسؤولان جامعه اعم از اصول گرا و اصلاح طلب باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و هموار به دنبال اجرای رهنمودهای ایشان باشند.

وی با بیان این که سعی داریم در خط ولایت حرکت کنیم، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به شرکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن فرمودند«مردم بخاطر عهدشان با انقلاب، امام(ره) و ولایت است که همیشه در صحنه حاضر می شوند و این نشان از عملکرد درست مسؤولان نیست»؛ بنابراین باید دانست که ایشان با این سخن به مسؤولان هشدار دادند تا عمل خود را اصلاح کنند.

طاهرخانی با تأکید بر اینکه قابل توجیه نیست که در کشور اسلامی یک نفر 50 میلیون تومان و دیگری 800 هزار تومان حقوق بگیرد، بیان کرد: هیچ فهم عاقلانه ای این موضوع را نمی تواند بپذیرد؛ مسؤولان چگونه قادر به پاسخگویی این گونه اتفاقات خواهند بود؟

نماینده مردم  تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس تصویب کرد سقف حقوق در کشور 12 میلیون باشد، ابراز داشت: این موضوع مشکل را حل نمی کند چراکه اصل موضوع که فقر است در جامعه موجود است و اگر سقف حقوق را از این هم پایین تر بیاورند باز هم مشکل مردم جامعه حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: تنها امری که می تواند مشکلات جامعه را حل کند این است که مسؤولان با نیت های خالصانه و برای رضای خدا کار کرده و به مردم خدمت کنند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که برخی از مشکلات موجود در زمینه اقتصاد نتیجه عوامل بین المللی است، اما این بخش کوچکی از مشکلات است و به صراحت می توان گفت بخش اعظم آن ناشی از مدیریت نادرست برخی مسؤولان است.

وی ادامه داد: فرزند یکی از مسؤولان با زد و بند مبلغ دو میلیارد تومان از یک محصول را به صورت آشکارا وارد بازار شهری کوچک می کند و متأسفانه مورد حمایت بسیاری از مسؤولان دیگر نیز قرار می گیرد؛ آیا در این نوع مسائل آمریکا و اسرائیل دست دارند؟

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای حاجی بابایی در مسجد حجتیه شهرستان تاکستان گفت «برخی حقوق مردم را تضییع می کنند و مدعی هستند که این مال خوری و خوردن حق مردم حقشان است و هیچ ابایی هم از این کار ندارند»؛ این مسائل دقت و هوشیاری مسؤولان را می طلبد.

طاهرخانی در پاسخ به سؤال «چرا مجلس و دولت نسبت به 900 نفر که حقوق نجومی گرفته اند، برخوردی ندارند؟» گفت: بنده به لحاظ موضع شخصی صد در صد مخالف این موضوع هستم و از نظر من برداشت از بیت المال باید ضابطه مند باشند؛ اما مجلس به صورت منطقی، قانونی و سرسختانه ایستاده تا این موضوع روشن شود و این موضوع در کمیسیون اصل 90 در حال پیگیری است و منتظریم تا این کمیسیون خروجی بدهد تا با مدرک و سند به قوه قضاییه مراجعه کرده و مسأله را پیگیری کنیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین اسلامی نماینده خبرگان با تقدیر از مواضع این نماینده مجلس گفت: اگر همه اهل مجلس دارای موضع ولایت مداری بودند هر وزیر یا مسؤولی که عملکرد او صحیح  نبود را استیضاح می کردند و اینگونه به مسائل سروسامان می بخشیدند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه کشور ما کشوری انتخاباتی است اظهار داشت: اگر انتخابات را سالم انجام دهیم و در این مسأله بصیرت لازم را داشته باشیم به یقین دیگر با مشکلاتی از قبیل کم کاری مسؤولان و غیره رو به رو نخواهیم شد./841/پ202/ص

ارسال نظرات