۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۸۸۴۵۹
آیت الله مظاهری:

تفرقه و فساد سبب تسلط دشمن بر جوامع اسلامی می شود

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: اگر در جامعه اسلامی تفرقه و فساد باشد، دشمنان بر مردم حاکم می شوند و اسلام را به زوال و نابودی می کشانند.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: تفرقه و فساد سبب تسلط دشمن بر جامعه اسلامی می شود.

وی در تفسیر آیه شصت و یکم سوره بقره، افزود: قوم بنی اسرائیل از زمانی که تشکیل شد تا زمان حضرت موسی(ع) وضعیت نکبت بار عجیبی داشت ولی با مبعوث شدن حضرت موسی(ع) به رسالت وضعیت نکبت بار این قوم به شکل بسیار عالی تغییر کرد؛ قوم بنی اسرائیل بهانه های عجیبی می گرفتند ولی حضرت موسی(ع) مأمور بودند که با این قوم بسازند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: قوم بنی اسرائیل با رهبری حضرت موسی(ع) حکومت جهانی و مستقلی تشکیل دادند ولی بهانه گیری های آن ها همچنان ادامه داشت؛ حضرت موسی(ع) قصد داشت که قوم بنی اسرائیل را همراه خود به کنار کوه طور ببرد ولی به جز عده ای خواص حضرت موسی(ع) را همراهی نکردند، خواص نیز وقتی با حضرت موسی(ع) به کوه طور رسیدند، به حضرت موسی(ع) عرضه داشتند، ما می خواهیم خداوند را ببینیم، حضرت موسی(ع) نیز با خداوند درد و دل زیادی کرد، آن قدر این بهانه گیری ها ادامه پیدا کرد تا عذاب الهی بر سر این قوم نازل شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به منقولات تاریخی و روایی خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت موسی(ع) از دنیا رفتند، خواص و بزرگان بنی اسرائیل حکومت جهانی تشکیل شده را با تحریف کردن تورات، نابود کردند؛ کار به جایی رسید که قرآن می گوید در یک شب ده ها نبی از سوی افرادی کشته شدند و قوم بنی اسرائیل هیچ واکنشی به این ظلم بزرگ نشان ندادند؛ البته منظور از این که در آیه ای از قرآن آمده است، ده ها پیامبر در آن زمان کشته شدند، مبلغان دینی هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: گناهان زیاد و اختلافاتی که در میان قوم بنی اسرائیل حاکم بود سبب شد فرد خون خواری به نام بختُ النَّصر به قوم بنی اسرائیل بتازد و این قوم را نابود کند؛ پادشاهی بختُ النّصر شبیه پادشاهی ظلم و جور فعلی آمریکا و صهیونیست بوده است.

وی افزود: با از بین رفتن حکومت بنی اسرائیل پیامبران جدیدی همچون حضرت عیسی(ع) به رسالت مبعوث شدند و حکومت تشکیل دادند.

حضرت آیت الله مظاهری گفت: ادعای اسرائیل الآن مبنی بر مالک فلسطین بودن، یک ادعای دروغین است؛ در زمان های گذشته قوم بنی اسرائیل در فلسطین فعلی مستقر بودند ولی مدت ها از استقرار آن ها گذشت و اسلام در فتوحات خود، این سرزمین را در کنار سرزمین مصر، خاورمیانه به دست آورد و در حال حاضر این سرزمین از ممالک اسلامی است.

رییس حوزه علمیه اصفهان تبیین کرد: آیه شصت و یکم سوره بقره درس اخلاق خوبی دارد و آن این است که اگر در جامعه اسلامی تفرقه زیاد شود و مردم به فساد دچار شوند، دشمنان اسلام بر جامعه اسلامی حاکم می شوند و اسلام را به زوال و نابودی می کشانند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان با بیان یک حکایت اذعان کرد: در حکایتی آمده است که حاکم جوری در گذشته های دور بر شهر همدان مسلط شد و در میدان اصلی شهر همدان مردم را دور هم جمع کرد و از آن ها پرسید، چه چیزی سبب شد من بر شما مسلط شوم، پیرمردی در میان جمع به پا خاست و گفت، تو بر ما مسلط نشدی بلکه حاکم شدن فساد و تفرقه در میان ما باعث شد خداوند تو را به عنوان عذاب نازل کند./201/867/ب1

ارسال نظرات