۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۴۸۹۵۲۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

شهادت جانباز 70 درصد اسفراینی، افزایش 15 درصدی مسافران نوروزی در امامزادگان شیروان و اجرای ۲۰ برنامه محوری در هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عقیل صارمی، جانباز 70 درصد شهرستان اسفراین از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس پس از 29 سال تحمل درد و رنج جانبازی به خیل هم‌رزمان شهیدش پیوست.

شهید عقیل صارمی متولد هفتم مهرماه 1320 است که با عضویت بسیج در تاریخ اول اردیبهشت‌ماه 1367 به منطقه غرب کشور اعزام شد که در 27 اردیبهشت همان سال در عملیات پدافندی در محل خرمال براثر اصابت ترکش از ناحیه پای راست و دست چپ مجروح شد و پس از سال‌ها جانبازی در دوازدهم فروردین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک این شهید امروز بر روی دستان مردم شهیدپرور اسفراین از محل مسجد اعظم امام خمینی(ره) تا گلزار شهدای این شهرستان تشییع و در کنار هم‌رزمانش خاک‌سپاری شد.

افزایش 15 درصدی مسافران نوروزی در امام زادگان شیروان

حجت‌الاسلام علی پرهیزگار، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: استقبال مسافران نوروزی در امام زادگان این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در دو هفته اخیر 300 خانوار مشتمل بر هزار نفر در امام زادگان و بقاع متبرکه این شهرستان اسکان یافتند.

حجت‌الاسلام پرهیزگار با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن مسیر امام‌زاده حمزه رضا(ع) و استقبال گسترده هرساله مسافران نوروزی از امام زادگان و بقاع متبرکه این شهرستان اظهار کرد: امسال امکان اسکان مسافران نوروزی در امامزاده عبدالرضا(ع) روستای توده و امام‌زاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت شیروان فراهم شد.

اجرای ۲۰ برنامه محوری برای هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی

وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: ۲۰ برنامه محوری برای این ایام در استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از ۱۹ تا ۲۸ فروردین‌ماه جاری در خراسان شمالی اجرا می‌شود که حوزه هنری استان نیز ۲۰ برنامه محوری برای این ایام تدارک دیده است.

نمازی افزود: رونمایی از تولیدات فرهنگی شامل کتاب تاریخ شفاهی، آلبوم موسیقی مقامی، چند عنوان مکتوبات در حوزه دفاع مقدس که از مصادیق هنر انقلاب اسلامی است به مناسبت این هفته انجام می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های کارآفرینی در مساجد

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های کارآفرینی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف ارتقاء تولید و اشتغال‌زایی خبر داد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال 96 توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال به برنامه‌ها و اولویت‌های سال جاری در این دبیرخانه و کانون‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا قصد داریم دوره آموزشی مهارت‌های کارآفرینی را در مساجد استان برگزار کنیم.

شیرازیان افزود: در این راستا برگزاری اردوی آموزشی ویژه مدیران کانون‌های تازه تأسیس و رابطان خواهر کانون‌ها با موضوع کارآفرینی و توجه به تولیدات فرهنگی هنری در خارج از استان نیز پیش‌بینی شده و در حال برنامه‌ریزی است./303/9314/ب1

ارسال نظرات