۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۸۹۷۱۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خبر داد؛

بازدید نوروزی 1 میلیون نفر از اماکن متبرکه استان کرمان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمان از بازدید بیش از یک میلیون نفر از بقاع متبرکه استان طی طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۶ خبر داد.
حجت الاسلام قاسمی زاده

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف وامور خیریه کرمان در گزارشی درباره اجرای برنامه نوروزی اوقاف در جوار اماکن متبرکه استان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اجرای ویژه برنامه ملی و سازمانی خود با عنوان طرح آرامش بهاری ظرفیت لازم برای استقبال از مسافران نوروزی را فراهم کرد.

وی با توضیح اینکه مراسم تحویل سال نو همزمان با بقاع متبرکه و امامزادگان استان به صورت محوری در موقوفه باغ فتح‌آباد برگزار شد از برگزاری این طرح در آستان 68 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در راستای اجرای این طرح قریب به یک میلیون و 145 هزار زائر و گردشگر در تعطیلات نوروزی به زیارت امامزادگان و اماکن متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد 283هزار نفر از خدمات اسکان ارائه شده از سوی هیأت امناء و بقاع متبرکه بهره مند شدند.

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری است، متذکر شد: در ایام نوروز امسال بیش از یک هزار نفر از دست اندرکاران، هیأت امنا و خادمین امامزادگان جهت تحقق اجرای این مهم مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: اجرای ویژه برنامه تحویل سال، برپایی سفره‌های هفت‌سین، پخش پیام مقام معظم رهبری در بقاع، برپایی 44 نمایشگاه عکس و پوستر، برپایی خیمه های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله برنامه های فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری بود.

حجت الاسلام قاسمی زاده از برپایی 15 خیمه معرفت در 15 امامزاده شاخص استان خبرداد و افزود: این خیمه‌ها با حضور 107 مبلغ که 60 مبلغ اعزامی و 47 مبلغ بومی بودند تا 14 فروردین میزبان بیش از 200 هزار بازدید کننده بودند.

وی تصریح کرد: باغ موقوفه فتح آباد، بقعه شاه نعمت اله ولی ماهان و اماکن متبرکه سیرجان، کرمان ، رفسنجان و بافت بیشترین آمار بازدید گردشگر نوروزی را ثبت کردند.

مدیر کل اوقاف کرمان ثبت 5 مورد وقف، اهدای 13 تخته قالی به امامزادگان و کمک نقدی 350 میلیون ریالی به طرح های عمرانی بقاع متبرکه را از جمله اقدامات خیرین نیکوکار در ایام تعطیلات عنوان کرد.

وی همچنین از استقبال گردشگران نوروزی از باغ موقوفه فتح آباد و خانه حاج آقا علی رفسنجان به عنوان موقوفات تاریخی استان خبرداد و گفت: در شرایطی که مدت زمان کمی از آغاز فعالیت این ابناء تاریخی وقفی می گذرد با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی ها و گزارش ستاد تسهیلات گردشگری استان در کنار سایر آثار گردشگری این اماکن بیشترین سهم بازدید گردشگری نوروزی استان را داشتند./101/9709/ب1

ارسال نظرات