۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۹۰۱۷۶
از سوی سازمان دارالقرآن الکریم صورت می گیرد؛

برگزاری طرح "با قرآن در زلال اعتکاف" در ۲۰۰۰ مسجد

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به برگزاری طرح "با قرآن در زلال اعتکاف" از سوی این سازمان گفت: این طرح در ۲۰۰۰ مسجد سراسر کشور با توزیع دفترچه ای حاوی ترجمه و تفسیر سوره های دهر و حجرات و خطبه متقین نهج البلاغه برگزار می شود.
مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به برگزاری طرح "با قرآن در زلال اعتکاف" از سوی سازمان گفت: با توجه به اجرای برنامه های متنوع قرآنی در ایام اعتکاف طی سه چهار سال گذشته، امسال نیز با برنامه های متعدد قرآنی در این ایام حضور خواهیم داشت.

وی با اشاره به دوره کوتاه مدت آموزش نماز در مساجد سراسر کشور ویژه معتکفین با حضور اساتید خواهر و برادر خاطرنشان کرد: دعوت از قاریان کشوری و بین المللی و تلاوت قرآن بعد از نماز های یومیه و همچنین اجرای مراسم ام داوود از جمله برنامه هایی بود که به همت سازمان صورت می گرفت.

قره شیخلو با اشاره به انس با قرآن در جهت ترویج و توسعه فرهنگی قرآن میان معتکفین خاطرنشان کرد: این طرح با هدف پربارتر شدن لحظه های اعتکاف برای معتکفین و همراهی آنان با قرآن و نهج البلاغه صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به استمرار برنامه های قرآنی در 2000 مسجد سراسر کشور اظهار کرد: علاوه بر برگزاری برنامه ها، دفترچه ای حاوی ترجمه و تفسیر سوره های دهر و حجرات به همراه خطبه متقین نهج البلاغه در مساجد توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه 40 سوال از محتوای دفترچه در پایان این دفترچه طراحی شده است، تصریح کرد: معتکفین در این ایام با مطالعه این دفترچه و پاسخ به سوالات آن می توانند در این برنامه شرکت کنند.

قره شیخلو با بیان اینکه بعد از پایان مراسم اعتکاف این دفترچه ها جمع آوری شده و به سازمان ارسال خواهد شد، تاکید کرد: بعد از دریافت تمامی دفترچه ها از سراسر کشور در ماه مبارک رمضان به هزار نفر به قید قرعه جوایز فرهنگی تعلق خواهد گرفت./1325//102/خ

ارسال نظرات